Wednesday, 23 March 2016

Bahasa Pasar Sabahan :)

AssaLamualaikum
Bertandang diblog sendiri selepas lama menyepi. Haha! nak buat macam mana, dilanda kemalasan melampau. Nak menulis pun, idea kering-kontang tangan pun dah mula kaku. Sabar jak lah! pengubat rindu, jom belajar bahasa sabahan. Confirm tak faham. Haha!
Moga akan ada entry untuk besok, besok dan besok. Haha!
Jumpa lagi. Rindu bertandang! 
LOVE from LD.

24 comments:

  1. Rindu sama Atie..
    Si tumpis yg hensem tu..

    Yg limpas tu akak tahu Atie..
    Tumpang lalu kan..

    ReplyDelete
  2. Itulah lama Atie tenggelam akhir nya timbul kembali
    bahasa sabah lebihkurang bahasa brunei jugak ni Atie
    Miring - siring - tepi kot
    Tapuk - sembunyi
    Taris-taris - belang-belang
    Buyuk - tipu
    Limpas - lebih

    kaknoor agak2 je tak taulah lurus ke inda haha

    ReplyDelete
  3. saya org brunei singgah blog akak ^^

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum...

    Miring...uiii na...lama sudah ndak cakap Sabah...

    Taris-taris...sia sudah lupa...pernah dengar atau ndak bahasa ini pun ndak tau...

    Buyuk, limpas dan tapuk mimang kami selalu guna....

    ReplyDelete
  5. ye la kan lama betul menghilangnya..sekali keluar bahasa sabahan..rajin2 sikit update atie.takkan takda cerita pasal si pae tu kan.hehe

    ReplyDelete
  6. Nasib baik saya pernah bekerja dan menetap di Sabah. Jadi sedikit sebanyak dapat memahami bahasa pasar sabahan ni

    ReplyDelete
  7. bg lah maksud sekali... tp miring ngn limpas tu biasa akka dgr sbb dulu penah ddk serumah ngn org sabah.... akak suke dgr org sabah ckp... best

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum atie..lama tak muncul, harap2 esok,esok,esok...ada lagi entrinya ya.

    akak satu pun tak faham perkataan diatas hehehe

    ReplyDelete
  9. kejap timbul kejap tenggelam atie ni..

    ReplyDelete
  10. tenggelam timbul tu biasalah ... memang haram x faham ... huhuhuuu

    ReplyDelete
  11. Mmg Tie....adakalanya mmg ilham ke laut. Kalau ye tak ye mmg malas nak menulis.
    Takkan le paham sorang sorang....nak jugak tau maksudnya tu

    ReplyDelete
  12. Biasalah tu Atie....ilham mmg kekadang kelaut dalam huhu....
    Eh....mak pun nak tau apa maksud dia tu, takkan tau sorang sorang kot!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singgah sore....Sudah sudahlah tu sawan M....mengandung ke apa ni?

      Delete
  13. HI Atie/... mummy mai ronda..hehehe :D

    ReplyDelete
  14. ingat nama kuih rupanya bahasa.. baiklahh satu pun mummy tak paham..keh keh keh :P

    ReplyDelete
  15. semua perkataan tu memang tak tau langsung

    ReplyDelete
  16. assalam ..lama nda ke sini bah ..apa khbr..sy limpas dulu sini arh heheeee

    dolo2 sll guna perkataan buyuk..kalo kwn main tipu kami ckp.."ehh main buyuk" hahahaa...

    ReplyDelete
  17. Eh saya miss entri ni Atiey, tak boleh jadi :)

    ReplyDelete
  18. ko tapuk tapuk bha itu, sa limpas ja tadikk..hahahaaa!!..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..