24 Jul 2017

Oh Durian RM70- 2 biji...

AssaLamualaikum. Musim sekarang ni sana-sini orang post tentang durian. Yang kita ni pun teringin lah nak makan. Dah beberapa hari asyik dok cakap nak makan durian. Tapi masa tu dok kalut habiskan puasa 6. Hehe. Jumaat lepas last puasa, malamnya En Kuling belikan lah 2 biji durian. Makan punya makan, sembang tentang harga. Mak aii harga cekik darah!! Sambil makan sambil membebel. Hahaha! terkejut den!
Durian yang dah buka tu RM18 sekilo. Yang kecil belum buka tu RM25 sekilo (dalam hati dok cakap juga, En Kuling ni kena tipu ke apa? haha!). Bagi aku memang mahal. Nasib lah manis juga. Kat Lahad Datu ni durian memang mahal. Paling murahpun  pernah jumpa RM12 sekilo. Bila teringin sangat nak makan tutup mata jak lah sambil bayar. Haha!

20 comments:

  1. Memang lah skg mana2 pun mahal harga durian.Haritu abang akak pun beli RM 18 sekilo.
    Masa buah durian mahal ni pokok durian akak tak berbuah pulak walaupun tempohari ada keluar bunga...tak menjadi semua nya.

    ReplyDelete
  2. mahalnya..klu kt kelantan RM70 untuk 5biji tu pn rasa mahal lagi..haha

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Wrmbth

    Mahal nya durian ni atie

    Duduk lahad datu tak tanam durian ya

    Mungkin sebab durian import dari semenanjung dan negara jiran kan

    Tu yang mahal super

    Mazni kalau teringin nak makan durian setakat ni pergi jusco saja

    Pilih yang paling cantik isi nya

    Beli durian ulas

    Tak beli bijik

    Sebab selalu beli biji ada saja yang rosak dan tak masak

    Rugi

    TImbang ikut kilo kan

    ReplyDelete
  4. Aduhai..
    Mmg tengah mahal atie..
    Baru ni akak beli pun rm60 utk 2 biji..
    Teringin sgt dgn anak2 ..
    Beli lah jugak 😊

    ReplyDelete
  5. MAHAL JUGA YA...TAHUN NI DURIAN XMNJADI TU YG MHL SGT KOT...

    ReplyDelete
  6. sedapnya durian, ye lah sini pun ada yang mahal, tapi kalau sesekali teringin tu pejam mata dan beli jugaklah walaupun mahal

    ReplyDelete
  7. Kira mahal juga tu. Tahun ni musim durian tak sekata/serentak tu yang bekalannya berkurangan.
    Ada durian tengah luruh, ada tengak buah muda dan ada yang baru berbunga. Tapi dapatlah merasa durian sepanjang tahun.

    ReplyDelete
  8. asben ciknaa hantu durian pun dia berani beli sebijik je..mahal sgt kan skrg..

    ReplyDelete
  9. allahu mahalnya...berbaloi tape..

    ReplyDelete
  10. Hmmm mahal tapi kalau dah teringin terpaksa lah beli, kan?

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah.. Tahniah abis puasa 6 atie.. Ira x abis pun, sedih rasanya.. ABC lama pulak. Huhu..
    Dah teringin tu, pejam mata je la ye atie.. Hehe..
    Sesekali layan tekak..

    ReplyDelete
  12. Adui kak...tapi dah teringin nak makan kan...memang tutup 2 belah mata bayar...huhuhu...

    ReplyDelete
  13. Hahahahha...kalau sedap dan xde pilihan...tiba2 jadi sanggup kan.

    Feel free to grab this chocolate giveaway segment at https://ciknurul23.blogspot.my/2017/07/chocolate-fan-giveaways-by-sii-nurul.html

    ReplyDelete
  14. Durian memang mahal...Kalau jenis hantu durian memang sanggup la beli..hihi

    ReplyDelete
  15. durian memang mahal. kadang rasa melampau2 harga. kalau dapat yang sedap tu memang rasa berbaloi sangat.

    ReplyDelete
  16. skg mmg mhal. tggu nnti longgok.heheh

    ReplyDelete
  17. Ye laa.. Mahal betul harganya Tu. Sedap x

    ReplyDelete
  18. sedap ke tidak kak ? kalo mahal sedap takpela ampun jugak.. marila balik pulau kita makan durian puas2 hehe..

    ReplyDelete
  19. Mahalnya Atie....tak tertelan rasa nak makan ek.
    Tp yelah, bila dah teringin nak makan, nak buat macamana... bayar jerlah huhu

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..