11.10.19

Senyum = Sedekah Paling Mudah

Assalamualaikum.
Jumaat datang lagi. Moga dipermudahkan segala urusan sahabat-sahabat semua hari ini dan seterusnya. Jom SENYUM! sedekah paling mudah untuk dapatkan pahala.
*pelit = Kedekut/lokek
Terkadang ada juga orang yang apabila kita senyum, dia buat tak tahu. Tapi 'bersangka baik' mungkin tengah ada masalah sampai tak boleh melemparkan senyuman balas. Tidak mengapa, anggap ianya sedekah dari kita. Jangan rumitkan hidup. Senyum, penceria hari dan moga boleh merawat luka :)
Thanks pada semua yang singgah. Jumpa lagi!

16 comments:

  1. husnuzon..ada org yg kita nampak fizikal dia berjalan..tp akal dia sebenarnya menerawang jauh. Nampak dia pandang kita, tapi sebenarnya otaknya sedang fikir benda lain.

    ReplyDelete
  2. betul, kadang kita senyum dia buat tak tau je... kita lak terasa
    tapi husnuzon jelah, senyum jelah kalau ada yg balas kita happy sesangat

    ReplyDelete
  3. Salam Jumaat..senyum, tk perlu kata apa2..

    ReplyDelete
  4. Jangan harapkan balasan untuk kita. Salam Jumaat.

    ReplyDelete
  5. Senyuman yg terukir seikhlas hati...terpancar seri pd wajah..

    ReplyDelete
  6. kadang-kadang ada jenis orang yang tak mudah nak senyum ni kan atie , selalu gak kak ana senyum tapi tak dibalas hehe tak pe kita sedekah je lah :)

    ReplyDelete
  7. senyum. tak perlu kata apa apa. senang je kalau nak dapat kawan. kena rajin senyum dan tegur antara satu sama lain.

    ReplyDelete
  8. senyuman pemanis muka kecuali muka dah sedia manis..hehehe

    ReplyDelete
  9. senyum itu sedekah.. =)

    ReplyDelete
  10. SEYUM PEMANIS WAJAH DPT PAHALA LAGI

    ReplyDelete
  11. senyuman itu sedekah dan kalau orang tak balas senyum kita tu..x boleh nak buat apa kan..

    ReplyDelete
  12. sangat mudah. senyum je pada semua..
    sebarkan happy virus =)

    ReplyDelete
  13. Dengan senyuman sahaja dah cukup menyenangkan mata yang melihat :)

    ReplyDelete
  14. jomlah kita sedekahkan senyuman..senyum kan percuma :)

    ReplyDelete
  15. Senyum seindah suria...yang membawa cahaya :)

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..