2.10.19

Tanda Awal Kemurungan

Assalamualaikum
Di zaman serba moden ini, kemurungan boleh terjadi kepada sesiapa sahaja. Tak mengira peringkat umur dewasa mahupun kanak-kanak. Sering kali kita mendengar kes-kes yang menyedihkan berpunca daripada masalah kemurungan. Jangan pandang remeh! kenali tanda-tanda awal KEMURUNGAN:

Jika kita menyedari tanda-tanda ini wujud pada diri atau dikalangan sahabat-sahabat, segera dapatkan rawatan atau berjumpa dengan yang pakar. Semoga di jauhkan dari kita semua.
Jumpa lagi.

15 comments:

  1. takutla kan dunia skrng ni.. kadang2 kita rasa kita ok tapi hakikatnya badan kita da kasi signal x ok.. smoga jauh benda2 macam ni dari kita semua..

    ReplyDelete
  2. bahaya kemurungan ni, thanks infonya ya

    ReplyDelete
  3. tq great sharing

    ReplyDelete
  4. tq untuk tips tu, zaman sekarang ni kita kene sentiasa amik tahu orang sekeliling juga, kalau tak kita takkan tahu yang dia kemurungan... sebab tanda-tandanya kadang kita tak perasan

    ReplyDelete
  5. thanks for the tips..
    ammi pun skrg ni dok pantau anak sulung..nampak kadang-kadang dia duduk sorang2 dlm bilik. ingatkan membaca rupanya memang dia duduk atas katil pandai siling. risau gak dibuatnya.

    ReplyDelete
  6. orang yang kemurungan ni tak boleh dibiarkan sendirian.Apa pun boleh jadi.Zaman la ni lagi lah ramai yang menghidapi.Mudah2an kita dijauhi dari kemurungan.

    ReplyDelete
  7. Ramai org sakit kemurungan sekarang๐ŸŒน๐ŸŒน

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    Terima kasih atas perkongsian yang amat bermanfaat. Teringat pulak sewaktu berhadapan dengan kes kemurungan ni, lama dulu.. Mudah-mudahan kita semua dilindungi-Nya

    ReplyDelete
  9. semoga kita sihat selalu ... aminnnn
    salah satu terapi pi shopping , berkebun , kemas rumah , memasak , tengok wayang , dan juga boleh baca al-quran ...

    ReplyDelete
  10. Kesian mereka yang bergelut melawan kemurungan. Di luar nampak ok, tapi sebenarnya mereka 'sakit'. Moga kita dapat bantu walau sedikit.

    ReplyDelete
  11. Akk ada sorang biras mcm ada kes ni, sikap dia dulu dan skrg sangat jauh beza. Tak taulah apa punca dia, nak tanya suami dia pun, rasa mcm tak patut kan, tapi suami dia adalah bawak2 pi jumpa ustaz berubat, tapi blm ada tanda2 nak sembuh.

    ReplyDelete
  12. bahaya org yg ada depression ni..takut bertindak diluar kawalan...

    ReplyDelete
  13. paling sedih bila diorang ni dituduh tak kuat iman. Tu yang kadang-kadang orang ada kemurungan tapi tak nak mengaku sebab malu

    ReplyDelete
  14. saya diikutkan saya boleh memilih untuk murung atas alasan kurang kasih sayang..

    bila difikir balik...tiada faedahnya murung tetapi lebih happy sahaja menjalani hidup ini dengan bekerja dan terus bekerja mencari amal untuk akhirat

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..