Friday, 27 May 2016

Abang Pa'e tidur disekolah hari ini...

Salam Jumaat semua sahabat yang disayangi.
Irshad a.k.a abang Pa'e tidur disekolah hari ini. Besok pagi baru jumpa dia. Dia rileks saja, tapi mata tak mau pandang Ibu masa salam & peluk, cium pagi tadi. Sedih kot! hehe. Ibu bagitau 'besok pagi baru jumpa Ibu ya. Dia kata ok! Ibu pesan, baik-baik tau..jangan nakal-nakal dan dengar cakap teacher. Ibu pesan lagi, kalau rindu sangat dengan Ibu, minta tolong teacher telefon kan Ibu. Dia kata OK! Rileks jak dia. Ibu yang emo. Banyak betul pesanan Ibu. Hahaha. Baru nak lepaskan tidur semalam di sekolah, pesanan berpuluh. Risau sebenarnya. Al-maklum dia belum pernah tidur dirumah orang lain selain rumah nenek di Tawau. 
Cerita kat En Kuling, dia ok sahaja. Katanya, biar lah. Ajar abang berdikari. Beratnya hati nak lepaskan, baru jarak beberapa kilometer. Kalau dibuatnya jarak beribu batu entah macam manalah nanti. Uwaaaa..
Abang Pa'e pesan kat Ibu tadi "Ibu tolong jagakan Pelsu & teddy malam ni ya"(bantal busyuknya).
Itu jak ko pesan Nak. Hahaha.
Jumpa lagi.

27 comments:

  1. Alamak.. takpa ibu.. abang Pae dah bijak. Budak cerdik kan! :-*

    ReplyDelete
  2. nsb bek dia xbw bntl busuk tu..hihi

    ReplyDelete
  3. bezanya seorang ayah ialah.... rileks je dalam apa juga situasi anak-anak...

    ReplyDelete
  4. Salam jumaat atie ..
    Sayang ibu kt anak, tentu kuat ambil berat. Stuju dgn kata2 kuling tu, sesekali bg pa'e berdikari

    ReplyDelete
  5. Salam jumaat,Atie...
    Hehe, ibu pula yang emo ye.. yelaa, baru nak berpisah, mesti berat hati.. banyak tu ibu pesan..
    Comel je Pa'e pesan jaga bantal busuk dia..😆😆😆

    ReplyDelete
  6. mak2 selalu mmg gitu... anak2 selamba je dia yg lebih2 sedih...

    msti mak tak sbr nk amik abg pae kn

    ReplyDelete
  7. EMAK DGN ANAK BERPISAH SEKEJAP PUN XNAK KAN ATIE

    ReplyDelete
  8. Biasanya Mak yang risau lebih..
    Masa anak saya yang umur 6 tahun tu nak pergi lawatan (padahal setengah hari aje), mak dia yang sibuk. Siap si anak pesan " Mama jangan risau ya..afiq pergi kejap aje"..

    ReplyDelete
  9. ibu risaukan Pa'e..Pa'e risaukan bantal busuk..hehehehe..

    ReplyDelete
  10. Moga semua selamat in sha Allah :)

    ReplyDelete
  11. mak2 memang cenggitulah kan atie, akak nak melepaskan anak2 pergi rombongan pun berdebar2, inikan pula tidur semalaman..

    ReplyDelete
  12. Belajar berdikari ye atie..
    Tidur di sekolah tak apa lagi atie..
    Tak risau sangat..
    Kalau camping tu yg risau kan..

    Pae good boy :)

    ReplyDelete
  13. kecik2 dah berdikari ye
    salute lah kdg diaorang ni ok
    kit aje yg terlebih bimbang kan atie

    ReplyDelete
  14. allah comelnya pesanan abang pa'e

    ReplyDelete
  15. Abang pae dh besar.mesti boleh punya.hero kena kuat kan

    ReplyDelete
  16. Abang pae dh besar.mesti boleh punya.hero kena kuat kan

    ReplyDelete
  17. Wah.. seronokla pae ada program di sekolah dgn kwan ye.. ibunya boleh tidur lena ke malam tadi? Haha.. mesti semuanya ok saja kan..

    ReplyDelete
  18. Yang bernama ibu memang macam tu. Ayah jugak cool memanjang hehe.

    ReplyDelete
  19. Pesanan abang pae tu yang mahal! :)

    ReplyDelete
  20. ibu mana yang tak risau berjauhan dengan anak kan?
    tidur malam pun tak lena teringat anak.

    ReplyDelete
  21. Tapi walau macam mana pun satu hari tetap akan berpisah juga Atie
    Melainkan setiap kali abang pindah sekolah/kolej Atie ikut pindah sama.

    ReplyDelete
  22. Hehehe! Ibu pesan berkoyan-koyan, Abang Pa'e buat pesanan penaja satu aje!

    Kalau saya tak lepaslah anak bermalam di luar ni, Atie. Jiwa mak-mak saya ni teruk sikit. Cakap kat suami pun itulah jawapannya. Bagus anak belajar berdikari tapi Mommynya ni yang selalu nak manja-manjakan anak-anak lelaki lebih-lebih!

    ReplyDelete
  23. saya pun jauh dengan anak lelaki tunggal...umur 13 tahun dah mula masuk asrama penuh

    ReplyDelete
  24. hamboii Abg Pa'e relax je nak tinggalkan ibu dia .. hamboii

    ReplyDelete
  25. Atie punya sedih tu sama je macam mummy rasa bila kena tinggal.. sedihkan..

    ReplyDelete
  26. Hamboii abg Pa'e suh jagakan bantal bucuk dia aje.. hahahhaa lawak betui la abg Pa'e ni.. ;)

    ReplyDelete
  27. Baru 6 tahun dah mula tido kat sekolah ye Atie, rindu la mama huhu..aunty ambil bantal busyuk sekejap bole la Pae k haha..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..