Tuesday, 17 May 2016

Irshad ku 6 Years+3 Months

AssaLamualaikum
Ramai yang rindu nak tahu perkembangan Pa'e. Ramai auntie-auntie tanya (famous jugak ko Pa'e. Haha!) Banyak sangat cerita sampai tak tahu nak mula yang mana dulu. Hehe! My Muhammad Irshad Rifa'e a.k.a Pae esok genap 6 tahun 3 bulan. Dah masuk Tadika 2. Tahun depan masuk sekolah rendah. Dah daftar pun. Orang selalu ingat dia dah sekolah rendah, walhal baru 6 tahun. Tinggi, kurus. Takpelah, janji sihat kan? 
Gambar masa cuti-cuti Sabah. Di Desa Dairy Farm, Kundasang. 
Tengok lah gaya tu!
View dah cantik sangat, tapi kalau perasan dia buat muka masa ni. 
Saja kembangkan hidung tu. Adoi! haha
Candid! kat belakang tu ada lembu konon, tapi tak nampak
Dia ni sekarang jadi sahabat sejati aku. Dah faham kalau aku bercerita kat dia. Maklum, duduk pun buat masa ini berdua sahaja. Tapi selalu nya dia lebih membebel dari aku. Hahaha! banyak sangat tanya. Sabar jak lah! penghibur hati, walau kadang jadi singa juga. Biasalah kan. Hehe.
Jumpa lagi...
with LOVE Ibu & Pae

27 comments:

  1. Assalamualaikum atie...besar sangat dah gaya abg pa'e tu, hensem ha..itulah lama tak baca pasal abag pa'e ni, moga sihat2 semuanya ya

    ReplyDelete
  2. memang nampak tinggi .. klu bdn bolat sikit memang nampak mcm budak besar dah ...

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah, dah besar. moga jadi anak soleh Pae.

    ReplyDelete
  4. Memang nampak tinggi abang pae ya atie...
    Semakin besar semakin boleh jadi teman berbual kerana dia dah lebih memahami .

    ReplyDelete
  5. Pae memang tinggilah Atie
    Itulah tanpa sedar tahu-tahu dan bujang aje kan
    Semakin boleh menjadi teman berkongsi cerita.

    ReplyDelete
  6. MAKIN KACAK SHBT SEJATI ATIE NI YA..TAHUN DEPAN DH NAK MASUK SEKOLAH YA...

    ReplyDelete
  7. Assalammualaikum kak...alhamdulillah Pa'e dah boleh jadi bff ibu..dah boleh dengar keluh kwsah ibu..dah boleh jadi pendenar ibu..Pa'e sayang...jadilah bahu untuk ibu lepas lelah...jadilah telinga yang sentiasa mendengar dan sediakan satu daerah khas dihatimu untuk ibumu selamanya walau satu masa hatimu menggebu menyayang wanita bergelar isteri..acik PC syg Pa'e...hehe..

    ReplyDelete
  8. besar dah pae nampak cam abang abang sangat..

    ReplyDelete
  9. emmmm terubat rindu auntie pada Pae tau..
    Semakin hensem dah pae ni..
    Dah besar tu..
    dah gaya abang2 tu..

    ReplyDelete
  10. Makin segak Pae, memang tinggi sebab tu ingat dah darjah satu. Anak aunty pun masuk darjah satu tahun depan, inshaAllah. Cantik tempat Pae pergi ni, macam oversea.

    ReplyDelete
  11. Paee jenjalan ya.. tengok view macam kat New Zealand daaa

    ReplyDelete
  12. salam atie ..
    lama juga aby tk singgah ..
    dah besar hero hensem tuh ..
    thn dpn dah masuk skolah betul ...

    ReplyDelete
  13. Hai hensem.. lama tak tgk Pa'e..
    Aunty pun rindu tau :)
    Budak umur 6 tahun kot, banyak sgt benda mereka nak tahu...
    Sama macam Danish, penat nak menjawab.. Tapi layankan ajer :)

    ReplyDelete
  14. salam atie..
    lama menyepikan diri..tertanya2 kemana perginya...waahh dah besar panjang si pa'e ni..berkobar2 nk masuk darjah 1 yer...mesti rajin gi sekolah nanti nie....take care atie

    ReplyDelete
  15. Baru tadika ke..nmpk besar pa'e ni..janji sihatkn

    Penghibur mama rupanya..cantiknya kundasang

    ReplyDelete
  16. wahh..tahun depan, Pa'e dah nak go to school...
    nak adik le tuu..hihi..

    ReplyDelete
  17. Assalamualaikum Atie
    dah besar lah Pae dan kacak gilak ni
    kalau pergi sekolah nnti mmg ramai bunga yg sukak
    hehee kann

    ReplyDelete
  18. Owh, dah besar dah Pae, nampak Pae ni jenis tinggi orang nya ni... sebaya Zarif lah ni... Zarif bulan Ogos ni baru 6 tahun... tapi Zarif sedang2 jer ketinggian nya...

    ReplyDelete
  19. serius atie..slamani igtkan pa'e sebaya fasya jgk..
    mmg dia nmpk matured n tinggi drp usia dia tu...

    ReplyDelete
  20. Hai pae..lama tak nmpk..makin besar dh anak bujang atie.tinggi kurus nmpk matang tu kot or kata dh sekolah rendah..

    Bestnya kundasang.teringin nk bercuti kesana tau

    ReplyDelete
  21. Alhamdulillah.. kejap je dah besar, Baya Khadeeja ni tahun depan darjah 1. Sama-sama membesar jadi anak soleh solehah nanti ya. Aamiin

    ReplyDelete
  22. Tahun depan sudah boleh masuk sekolah..

    ReplyDelete
  23. dah besar dah abang pae...lahai..dah ensem cik abg sorang ni

    ReplyDelete
  24. Lama dah tak dengar cerita pasal Abang Pa'e.
    Makin besar dan makin hensom..

    ReplyDelete
  25. Assalamualaikum Atie!

    Serius lama tak bertemu di alam mayakan. Yalah, jauh sangat tau nak datang ke sini. Hehehe...

    Besar dah si Pae. Senanglah sekarang dah boleh faham apa yang ibunya membebel sepanjang hari ^_^ Seronok ya kalau tinggal berdua dengan Pae ni, mesti tak letih melayan keletahnya!

    ReplyDelete
  26. Dah besar dah Pae...kejap dah nak sekolah. Peneman setia mama ni....
    Teringin nak gi Kundasang tu Atie, org ckp New Zealand Malaysia ek

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..