Friday, 20 May 2016

Semuanya Milik ALLAH..

Salam Jumaat semua.
Sekadar renungan buat kita. Menginsafi diri, bahawa tiada satu pun di dunia ini milik kita. 
Semuanya milik Allah. Sekadar pinjaman untuk kita sementara :
Tiada yang kekal. Itulah hakikatnya!
Muhasabah.

18 comments:

  1. Salam Jumaat Atie..
    Utk renungan kita semua...thanks

    ReplyDelete
  2. Teringat nasyid Almarhum Ustaz Asari dari Kumpulan Rabbani tu Atie..
    Tiada apa buat kita.. Semuanya Milik Allah..

    Jadi kembalikan diri kita kepada Allah dengan sebaik-baiknya..
    Sebagaimana fitrahnya kan..

    ReplyDelete
  3. terima kasih utk peringt ni sis..
    salam jumaat

    ReplyDelete
  4. Macam lagu nasyid tu..kita tak punya apa..semuanya milik Allah..semua kepunyaan kita itu milik Allah..pinjaman dariNYA

    ReplyDelete
  5. Kan..... so tak payahlah nak sombong, semuanya pinjaman, bila bila pun Allah boleh tarik huhu.... Tapi sempat pulak layan lagu Sufian Suhaimi huhu

    ReplyDelete
  6. Salam Jumaat kak..BETUL..tepat..SEMUA ALLAH punya...bila-bila masa DIA boleh beri ..bila-bila masa juga DIA BOLEH AMBIL..

    ReplyDelete
  7. btul tu sis...hakikatnya sume tu milik Allah..kadang2 kita x sedar pun...huhu..tq sbb igtkan..

    ReplyDelete
  8. Salam jumaat atie ..
    Klu semuanya pinjaman, jagala sebaik mungkin, sekiranya diambl blk akan diletakkan kt tmpat yg elok

    ReplyDelete
  9. Sungguh benar bagai dikatakan
    Kita ni nak kelip mata dan gerakkan ruas jari pun dgn izinNya usah kata yg lain-lain lagi Atie.

    ReplyDelete
  10. Betullah tu ...semuanya hak Allah .Kita dipinjamkan saja ke dunia ini,bila2 saja boleh diambil semula.

    ReplyDelete
  11. Salam Jumaat..kita ni tiada apa2 melainkan apa yg Allah swt kurniakan kpd kita..

    ReplyDelete
  12. Tapi samseng kg dusun kata area ini AKU yang punya.
    Kalau tiba2 putus nyawa baru tau sapa punya. Eheh.

    ReplyDelete
  13. btl, sedangkan diri kita sndiri pun milikNya

    ReplyDelete
  14. yup.. semua yang kita ada cuma sementara. harta, org yg disayangi dan semuanyalah. bila2 je Dia boleh tarik. btw nice sharing sis! =)

    ReplyDelete
  15. Salam Jumaat..
    Allah lah segala-galanya..

    ReplyDelete
  16. Salam Jumaat yang mulia, Atie ...

    Betul tu, sebenarnya kita tak memiliki apa-apa pun. Buat apalah nak berbangga dengan nikmat duniawi yang tak seberapa nikan, akhirnya kita 'sehelai sepinggang' juga di depan Allah!

    ReplyDelete
  17. salam jumaat atie, terima kasih dengan perkongsian ini

    ReplyDelete
  18. salam jumaat dari kaknoor Atie
    memang betul sngt tiada satu milik kita yg abadi
    wang berjuta harta melimpah
    bila tiba masa kita di jemput
    semuanya akan ditinggalkan dan kembali lah kita kepada penciptanya
    dengan sehelai sepinggang macam kata MD tu
    muhasabah diri

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..