Wednesday, 24 October 2012

:: Sayang Dua-Dua ::

AssALamuaLaikum...
Setiap hari Vocabulary my little Pa'e semakin variasi..
Ada sahaja perkataan baru yang dia pelajari... kadang2 tak tau dia dengar daripada mana perkataan tu..
Budak2 memang cepat tangkap dan faham apa yang orang dewasa buat & bual kan...

Dialog terbaru Pa'e:
Selalunya kalau aku atau baba dia tanya " Pa'e sayang siapa??"
Pa'e akan jawap "Pa'e sayang Ibu atau sayang baba" sahaja...
Tapi sekarang bila kita tanya macam tu, Pa'e akan jawap "Pa'e sayang dua-dua".... hehe...
Siap nyanyi2 lagi;
**satu-satu Pa'e sayang Ibu..................
** Dua-dua Pa'e sayang Baba......................
Hairan juga, dari mana dia belajar semua tu... Dah pandai anak ibu....tabung duit pun dah pandai (eh! tetiba..lari topik jap :)
tabung lagi besar dari dia..hehe...
Dah besar tapi bantal busyuk tak boleh tinggal..
nak basuh pun nangis..:)
One more thing, sekarang ni Pa'e suka sangat bahasa kan dirinya dengan panggilan "abg Pa'e"..
tak mau panggil Pa'e je.... siap tunjuk kt dada dan cakap "ini abg Pa'e bah ibu" (teringin sgt nak adik kot)...hehe... sabar lah nak!.... :)


WassALaM ^_^                                     Pa'edahtidonyenyak:)

8 comments:

  1. Anak kecil mudah menangkap vocab Demi vocab setiap hari.. Kerana itu, pendedahan yang baik untuk kanak2 di umur begini sangat penting.

    Sweet.. Abang Pa'e hensem bah.. :)

    ReplyDelete
  2. so sweet..petah dah Pa'e ni bercakap..
    kalau Qis masih lagi ngan bahasa suka suki dia tu..ada yg boleh di paham..ada yang kita sendiri buat² pahamlah.. :)

    Dah boleh bagi adik kat Pa'e tu..^^

    ReplyDelete
  3. abang nak adik la tu
    ibu, bagi la adik kat abg...hehe

    ReplyDelete
  4. Makin bijak c abg Pa'e nih.."Abg Pa'e" ya..nah Tie..apalg..c Pa'e mau adik sdh tuh..klu la smudah buat kuih kn Tie..hehehehe..apapun Abg Pa'e sdh cukup bsedia mau ada adik..InsyaAllah makcik doakan smoga Abg Pa'e dapat adik SECEPAT Mungkin..maka..aku pulak yg berKoBaR2..hikhikhik

    ReplyDelete
  5. sweet... :)
    btw i'm done follow u :)

    ReplyDelete
  6. hehehe CUTE!! hi abg pa'e
    anty nak wish ^^SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA^^

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..