Sunday, 12 June 2016

Bye Kuling, Jumpa Raya nanti

AssaLamualaikum. 
Hari ini cuti En Kuling akan berakhir. Flight balik ke Sibu, Sarawak pukul 4.00pm ini. Transit di Kota Kinabalu 2jam setengah, sempatlah berbuka puasa di KK sebelum sambung ke Sibu 7.30pm dan dijangka sampai pukul 9.05pm. Sempatlah kami berpuasa bersama selama seminggu ini. Ini tahun kedua kami berpuasa berjauhan. Sob. Sob. Apa nak buat, bersabar sahaja. Pengorbanan yang perlu dilakukan demi mencari rezeki. Aku belajar redha dan sabar. Alhamdulillah pasti nanti nya akan ada hikmah menyusul. Tak mau sedih-sedih. Haha! insyaAllah dekat raya nanti jumpa lagi. Dalam 3 minggu lagi. Menghitung hari lagi Ibu dan abang Pae. Hehe. Abang Pae pun dah faham bila babah jauh, dia tak cerewet atau menyusahkan. Senang jaga. Syukur lah! Semuanya Allah Permudahkan satu persatu. Oklah, jumpa esok ya. Selamat berhari minggu.

16 comments:

  1. alhamdulillah..bila babah tak ada abg Pa'e jaga ibu ya... :)

    ReplyDelete
  2. Pernah laluinya atiey. Apa boleh buat kan. Terpaksa demi kerja 😊

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah abang Pae memahami. Sempat rindu merindui bila jumpa tu lebih mesra kan lebih menghargai kan.. inshallah

    ReplyDelete
  4. insyaAllah.. semoga segalanya dipermudahkan... Aamiin

    ReplyDelete
  5. sabar ya kak :) moga semuanya dipermudahkan =)

    ReplyDelete
  6. Siksakan bila tinggal berjauhan tapi takpalah, mesti ada hikmahnya. Yang pasti makin sayang, makin rindu selalu. Jaranglah bergaduhkan ^_^

    Tak lama tu, Atie. Anggap ajelah dua minggu lagi. Minggu ketiga tu dah nak raya, kita abaikan aje penantian masa tu!

    ReplyDelete
  7. salam atie ..
    pernah lalui juga ..
    masa tu saya di klang n wf diPenang ..
    anggap la tu satu cabaran dalam perjalanan hidup

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Atie. Moga dipermudahkan Allah segala urusan. Memang berpuasa berjauhan dengan suami, isteri dan orang tersayang bisa mengundang pilu dalam hati. Tapi nak buat macam mana, itu;lah pengorbanan.

    ReplyDelete
  9. Mula menghitung hari ye atie..
    Raya nanti baru jumpa ..
    Best jugak dapat berpuasa dalam seminggu tu..
    Pae pun dah besar..
    Semakin faham kan ..

    ReplyDelete
  10. Baik baik ye Atie bila sesekali jumpa tu takut En Kuling kena kifarah puasa pulak hihi.....
    Betul tu Atie... nak buat macam mana dah cari rezeki katanya....Sabar dan redho ajelah yg mampu kan.

    ReplyDelete
  11. Pergh ~ Jarak jauh tu kena tahan hati.. sabar2.. Allah mengetahui apa yang terbaik buat hamba-Nya..

    ReplyDelete
  12. Salam ramadhan buat atie..

    Xpelah atie... bpisah demi mncari rezeki..kna kuat mental n jiwa raga.. in shaa allah, hikmahnya akn myusul nnti.. tp bila tpisah oleh jarak ni, phubngan hati makin rapat n akrab...

    ReplyDelete
  13. sabar dan redha saja atie, demi mencari rezeki kan, inshaAllah raya nanti jumpa lagi, kalau akak sedih juga duduk berjauhan macam tu

    ReplyDelete
  14. alhamdullilah anak memahami :)
    insyallah jumpa raya nanti. sedihnya kalau terpaksa duduk berjauhan kan kak. huhu. moga akak sabar dan tabah sentiasa.

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..