Thursday, 30 June 2016

Dah Kurus??

Assalamualaikum. Ramadhan hampir di penghujung. Sayu juga rasa hati. Entah bertemu lagi tahun hadapan atau tidak. Semua menjadi rahsia Allah! Perihal Ramadhan ni, pasti ramai juga yang berjaya turunkan berat badan. Betul tak??. Hehe. Sekilo dua pasti ada yang kurang. Cuma itu lah, risau bila raya nanti lupa diri plak tengok makanan depan mata. Macam aku lah tu. Hahaha.
 Puasa ini dah berjaya turun 3kg. Tup-tup raya naik 5, 6 kg plak. Haha. Seram memikir. Balik rumah mertua lagi tak boleh tahan, mak mertua siap tanya menantu jauh ni nak makan apa-apa. Siap di masakkan lagi. Setahun sekali balik memang best. Semua benda nak makan ada depan mata. Tak pasal-pasal jadi macam cik Meow diatas. Bertabahlah akan pertambahan berat badan nanti. Haha. 
Jumpa lagi.

18 comments:

  1. nak turun tu amik masa. nak naik dlm sehari aje..hihiih

    ReplyDelete
  2. mmg tak tahan tengok juadah hari raya...lepas raya, kita exercise..hihi..

    ReplyDelete
  3. Hihihi..
    Boleh lah pakai baju kebaya raya tu 3 hari lagi tu atie..
    sebab raya ke empat badan dah naik hahhaha..

    Selamat hari raya atie..
    Bila balik melaka tu..

    ReplyDelete
  4. betul la kak...bila balik kampung je ngeri nak timbang...sebab takut tak boleh terima hakikat naik berat badan.hihihihihi.. :)

    ReplyDelete
  5. tiap tahun time pose konon2 mkn sikit nk bg raya kurus skit tp tiap tahun jgk lps raya baju yg longgar jd ketat semula... hahhahaha

    ReplyDelete
  6. Kakak rasa puasa ke tak puasa kakak ni sama aje Atie
    Tak turun-turun berat terus berat:)

    ReplyDelete
  7. agagagaga....tak tau la nak nagis ke nak gelak...penat2 kontrol makan time pose tetiba raya je terus lupe daratan... :')

    ReplyDelete
  8. WAH ATIE BALIK RAYA KAT MELAKA KE..JUADAH RAYA DI MELAKA SDP SNGT TU..NAIK BERAT SIKIT XNGAPA NANTI REDUCE SEMULA PELAN2...

    ReplyDelete
  9. sebulan turun 3kg...sehari syawal naik 3kg...hehehe..menantu kesayangan la ni yer atie..

    ReplyDelete
  10. itu dah semestinya time puasa slim jer kan... lepas raya badan terus debob..huhuu

    tambahan klu balik kampung beraya...semua juadah nak makan...

    ReplyDelete
  11. hehe...byk minum air kali ni.. mkn kurang...

    tgu la raya pertama nnti

    ReplyDelete
  12. Hehe.. biasa la tu kan, kalau makanan da dpt mata, semua nk rasa. Kalau pegi beraya, tuan rumah mesti suh makan punya, takkan nak tolak kan.. makan jugakk.. haha..

    ReplyDelete
  13. Biasalah tu atiey turun 3kg naik 5kg..so kira baru naik 2kg la..klu 2kg macam tak susah sgt la nk turunkan balik..puasa ganti smbung puasa 6 nti Insyaallah turun la 2kg.hehe

    ReplyDelete
  14. hahaha. saye pun da turun berat bulan pose ni. takut gak. heharap raya nti bole maintain la. hihi

    ReplyDelete
  15. Nak turun punya payah...
    Nak naik cukup senang...
    lebih2 lagi selera dibulan syawal...mana bole ditahan kan

    ReplyDelete
  16. Entahlah ATie..... tak timbang pun. Mcm takut aje nak timbang hihi...Kotnya naik . Yelah mcm makan sedap jer puasa ni. Air manis pun sedap je meneguk huhu

    ReplyDelete
  17. akak ni tak timbang pun tapi rasanya macam maintain saja nih hehehe tak tahulah lepas raya nanti macam mana

    ReplyDelete
  18. Untunglah awak mak mertua sayang bangat. Sibuk bertanya menantu jauhnya teringin nak makan apa-apa ke tidak ^_^

    Itulah pasal malas nak ambil tahu berapa kg turun/naik di bulan puasa sebab yang pastinya masa raya nanti tentu bacaan penimbang tu naik jerk, takda tanda turun lagi!

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..