Friday, 17 June 2016

Marah dan Ego...

Salam 12 Ramadhan 1437H. Sekadar perkongsian bersama. Antara marah dan ego. Ego dalam diri selalu mengatasi. Itu yang sifat marah terbawa-bawa. Kan? Rasa ego yang hadir bersama hasutan syaitan. Nauzubillah! Moga kita dapat memperbaiki diri.
Selalu belajar untuk mengawal marah. DIAM itu lebih baik!
Jumpa lagi. Senyum sokmo deh :)

26 comments:

  1. Baru tau ego melebihi kemarahan ...
    Betul tu diam lebih baik dari menambah kemarahan bila bersuara.

    ReplyDelete
  2. DIAM LEBIH BAIK BAIK DARI BERKATA-KATA

    SINGGAH RAMADHAN

    https://belogs.blogspot.my

    ReplyDelete
  3. Betul tu. Diam itu lebih baik. Klw byk cakap nanti keadaan akan bertambah buruk

    ReplyDelete
  4. betul tu diam labih baik kan

    ReplyDelete
  5. trima kasih mengingatkan ni kak.. diam lbh baik. diam bukan bererti salah

    ReplyDelete
  6. ooo kalau marah lama2 tu ego la ek.. heheh.. nampaknya kena kurangkan ego la pasni..

    Selamat berpuasa kak.. :)

    ReplyDelete
  7. Sbb tu klu aku marah aku suka diam ja.

    ReplyDelete
  8. diam akan mengurangkan kemarahan...

    ReplyDelete
  9. betul. diam lebih baik. kejap je marah..

    ReplyDelete
  10. Setuju kak...marah tu sebenarnya sekejap sangat..ego tu yang tinggi peratusnya..

    ReplyDelete
  11. SEKEJAP JE MARAHNYA TU YG BERATNYA RASA GERAM EGO KAN ATIE

    ReplyDelete
  12. Marah dan ego memang tak boleh dipisahkan.. Sebab tu kita selalu berpesan pada diri bersabarlah walaupun pahit. Mesti ada hikmahnya.

    ReplyDelete
  13. lamanya noe tak jejak ke sini...dah tambah cantik blog...tp bila makin tua...sifat sabar tu kuat lg la berbanding masa muda...

    ReplyDelete
  14. Salam Atie.
    Kerana ego Lah iblis menjadi sesat lantaran enggan sujud kpd Adam yg dicipta drp tanah

    ReplyDelete
  15. Tak elok marah2 nanti kena darah tinggi.. duduk diam lagi bagos, hati pun tak sakit

    ReplyDelete
  16. salam atie ..
    bulan ramadan ni kan syaitan digari !!
    seharusnya tiadalah marah2 kan

    ReplyDelete
  17. Betul-betul.. nak nak bulan posa ni.. memang kena sabaq banyak..

    ReplyDelete
  18. Mummy ni dah tua tua ni kalo marah..prefer dok diam dan menyendiri je.. kang marah balik hati sendiri jugak yg sakit..

    ReplyDelete
  19. Bulan ramadhan ini lah kita mendidik diri kan atie..
    semoga nafsu amarah tidak mengusai kita..

    ReplyDelete
  20. Ego.. benda inilah yang akan menyukarkan untuk meredakan kemarahan..

    ReplyDelete
  21. Salam,

    My name is Norain from ZALORA Malaysia. I would like to offer you to do a collaboration with us. Feel free to drop me an email at norain@my.zalora.com

    Thanks :)

    ReplyDelete
  22. Diam tu lebih baik...bukan sombong tau hihi

    ReplyDelete
  23. wahh rupanya 4 minit je marah sebenar ya...

    ReplyDelete
  24. Oh, maknanya tak boleh berlama-lamalah marah ya! 4 minit dah cukup!

    Tapi betul tau, lagi lama marah lagi susah nak berbaik-baik. Berdasarkan pengalamanlah ^_^

    ReplyDelete
  25. Normal kalau ada perasaan marah...yg penting mengawal kemarahan...
    Ego?... kadang2 susah juga ya

    ReplyDelete
  26. Baru tau tempoh masa marah seseorang tu cuma 4 minit Atie....
    Kajianlah tu kan....

    Tak maulah marah marah ni. Sakit jiwa, sakit hati.....stress lagi huhu

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..