Sunday, 20 July 2014

Bubur Kacang Hijau Serba Kekurangan

AssaLamualaikum
Tajuk punya panjang.  Haha! Betul lah tu. Cerita semalam, teringin sangat nak makan bubur kacang hijau. Gigih lah memasak. Hehe. Bahan pun serba kekurangan. Daun pandan takde,  santan fresh tiada. Maka guna lah santan kotak sahaja. Gula Melaka pun bawa dari Melaka hari tu. Hehe. Jauh import. Dalam serba kekurangan,  siap juga bubur kacang hijau ku. Walau tak sedap mana, semangat juga makan masakan sendiri. En Kuling dan Tumpis pun suka. Hehe!
WasSaLam

13 comments:

  1. apa yg kurang.. masakan mak x de kurang..ajaib..

    ReplyDelete
  2. Nampak sedap je lah ATie..Yang penting,kesayangan kita suka dan boleh makan kira ok lah tu..hehee

    ReplyDelete
  3. kat sini kalau buat ubur kacang , tak de yang nak menyentuh . selalunya terbuang gitu jer . jadi klu teringin nak berbuka dgn bubur kacang , beli jer kat bazaar ... alah , daun pandan jer x de . ok lah tu .

    ReplyDelete
  4. bulan posa ni tak penah lg masak bubur.tp dah rasa gak la bubur dari jiran2 yg bg.

    ReplyDelete
  5. kalu di mkn namanyer tu bkn serba kekurangan... jnji family suke n org mkn dh rasa best sgt dh tu

    ReplyDelete
  6. Janji boleh makan sudah le.. Hehehe..

    ReplyDelete
  7. nampak sedap pasti sedap bila makan tu tambah bulan puasa ni :)

    ReplyDelete
  8. Selagi tak bercampur dengan durian saya ok lagi.. hehehe..

    ReplyDelete
  9. wpon serba kekurangan... tapi sedap... hebat dah tu...

    ReplyDelete
  10. janji diaorg suka...tul tuk atie?

    ReplyDelete
  11. janji dapat puaskan perot family kita kan kak ;)

    ReplyDelete
  12. Wah, kalau campur durian lagi mantop... xpe, x cukup bahan, yang penting cukup rasa, family kita suka...:)

    ReplyDelete
  13. tak pa kak walaupon tak cukup bahan
    janji air tangan seorang ibu dan isteri utk keluarganya
    tetap sedap :)

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..