Friday, 18 July 2014

Kesedihan Berganda - MH17

AssaLamualaikum
Kehilangan MH370 masih menjadi misteri sehingga ke hari ini. Pagi ini kita dikejutkan pula dengan berita MH17 plak. Ya Allah! betapa besar nya dugaan-MU pada bumi Malaysia ini. 
Betul-betul tak diduga. Di bulan yang mulia, kehilangan terjadi lagi. 
Tak terkata! Sungguh menyedihkan :(
Salam TAKZIAH untuk semua ahli keluarga yang terlibat. Moga diberi kekuatan dan ketabahan.
Moga mereka yang dijemput oleh Allah ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. 
Ya Allah! berilah kekuatan pada semua rakyat Malaysia dalam menghadapi situasi ini. 
* Mood nak beraya down bila dengar berita ni. 
Nak pasang lagu raya pun tak sanggup. Mengenangkan keluarga mangsa yang terlibat. 
Tak sanggup nak bergembira disaat mereka berduka*.
WasSaLam

17 comments:

  1. memang terkejut atie..sampai tak tau nak kata apa

    ReplyDelete
  2. musibah kali ke dua melibatkan industri penerbangan negara. Allah sedang menguji kita..

    ReplyDelete
  3. Semoga keluarga mereka diberi ketabahan

    ReplyDelete
  4. Moga semua ini semakin mendekatkan diri kita kepada Allah...

    ReplyDelete
  5. terkejut sgt dgn berita ni...takziah dan alfatihah

    ReplyDelete
  6. memang menyedihkan...satu lagi ujian untuk kita

    ReplyDelete
  7. sypun xde mood ni atie. sedih sgt.

    ReplyDelete
  8. al-fatihah & salam takziah
    sedih n tkejut dgn berita ni
    ujian buat Malaysia

    ReplyDelete
  9. salam jumaat atie ..
    ujian utk negara kita ..
    klu pun aman negara nya
    tp ujian nya datang dengan cara lain ..
    alfathihah utk yg berugama islam

    ReplyDelete
  10. Innalillahiwainna ilahirajiun.
    Moga keluarga mangsa kuat dan tabah hendakNYA.

    ReplyDelete
  11. Kesian kat dorang jd mangsa keadaan padahal x bersalah apa pun. Moga dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan para soleh dan solihin. Amin

    ReplyDelete
  12. Aminnnnn.....moga makbul doa Atie tu....
    Sedihkan Atie....

    ReplyDelete
  13. Semoga apa yang berlaku lebih mendekatkan kita untuk mengingati MATI...

    ReplyDelete
  14. lebih pilu bila kenangkan byk bebudak dalam tu ;((((((((((((

    ReplyDelete
  15. Terkejut pagi tu bila dengar pasal MH17...

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..