Wednesday, 23 July 2014

Nah, Bunga Untuk Ibu

AssaLamualaikum
Anak kecil yang terkadang membuat jiwa tersentuh. Perlakuan mereka yang membuat hati berbunga. My Tumpis Pa'e yang ku sayangi. Sebenarnya memang selalu dia macam tu. Bila dia main-main kat luar atau belakang rumah dia akan petik bunga rumput. 
Dan dia akan berlari-lari masuk rumah sambil cakap 
"Ibu, abg Pa'e ambil bunga untuk Ibu" @ "nah! bunga untuk Ibu". So sweet kan? Hehe! suka bila dia dah pandai zahirkan perasaan sayang dia tu. Siap cakap " abg Pa'e sayang Ibu tau".
Walau sekadar bunga rumput, tapi tetap rasa terharu bila anak yang bagi. Dia siap minta pasu nak letak. Aku simpan jugalah bunga ni dalam dua tiga hari. Dah layu baru buang. Hehe! Harap-harap besar nanti boleh lah bagi Ibu bunga yang sebenar ya sayang. 
Selalu cakap kat dia waktu tidurnya, "jangan lupakan Ibu & babah bila besar nanti" selain doa jadi anak baik dan dia seolah mengangguk walaupun tengah tidur, mata terpejam. 
Moga Allah perkenankan. Amin! 
WasSaLam^_^

28 comments:

  1. iskkkk apsal rasa tacing ni... mmg, slalu gak ingt kan anak2, ingt papa & ibu bler da besar nnt...

    ReplyDelete
  2. Eh... tapi nampak cantiklah memang bunga rumput tu Atie.
    Pandai Pa'e cari. Kalau letak daun besar dah macam gubahan bunga dah.

    Insya-Allah kalau kita didik dgn betul anak akan jadi betul Aite..

    ReplyDelete
  3. amboi pae nampak dlm hati ada taman..hehe. mmg bila anak ckp syg kat ibu rasa bahagia sgt.

    ReplyDelete
  4. alalala....sweetnya anak ibu sorang niii...pandai abg pae

    ReplyDelete
  5. Touching nyer... kite xsbr nak tunggu baby Nabihah besar, mesti dia pon macam pae jugak nanti hehe... pandai aje amik ati ibu die!

    ReplyDelete
  6. So sweet. Dah besar nanti mesti romantik ☺

    ReplyDelete
  7. sweet ank bujng bg bunga ek...
    nanti dh besar belikan mak gelng emas..mak dah tua dah x mint lg bunga..hihi

    ReplyDelete
  8. Sayangggg ibu ye Pa'e... berbunga juga didalam hati ibu :)

    ReplyDelete
  9. sama jugak anak SB si bongsu tu. sehari dua SB simpan bunga pastu layu..nangeh la pulok dia..katanya apa tau..mama tak simpan elok bunga tu..kwang3x..apa SB nak jawap..parah!!..

    ReplyDelete
  10. ala abg pa'e.comel sgt.the thought that counts kan?:-)

    ReplyDelete
  11. Alololo, sweet la Pa'e ni... Bunga rumput pun jadi la asalkan dari anak tersyang :)

    ReplyDelete
  12. romantiknya..siap masuk pasu tu haa..
    ingat lagi masa budak suka kutip bunga ni pastu cabut..hahahaa..bunga tu kak halus2..abis terbang merata..
    ntah ape nama bunga pon tak tahu..

    ReplyDelete
  13. cutenya pa'e...
    Cik Nur nak bunga jugak boleh..hihihi..

    ReplyDelete
  14. untung Jelita macam ni, eh. hehehe

    ReplyDelete
  15. Pastinya itu lahir dari hatinya yang tulus ikhlas..

    ReplyDelete
  16. sweet nya...mmg sayang nak buangkan...sbb anak yg kasi... selamat hari raya atie...moga bergembira bersama keluarga...maaf zahir batin

    ReplyDelete
  17. alolo...So sweetlahah Pa'e ni... :)

    ReplyDelete
  18. emmm, menyentuh perasaan...

    ReplyDelete
  19. aaamin . insha Allah ... sweethya lah kan .

    ReplyDelete
  20. Alala, sweetnya Pa'e...
    Bagi bunga kat ibu...

    ReplyDelete
  21. aamiin
    so sweet la anak bujang akak sorang ni..

    ReplyDelete
  22. Rasa macam dah pernah baca entri ni tapi rupanya tak komen lagi.....
    Bunga ni masa OKje kecik kecik mmg jadi bahan mainan Atie...mmg selalulah tengok...
    Tumpis ni sok sok mesti romantik orangnya kan

    ReplyDelete
  23. Wah.. Kecik2 dh romantik... Hehe

    ReplyDelete
  24. sweetnya atiey, pandai pa'e minta bekas nak letak lagi, siap berucap sayang ibu, syukurkan, inshaAllah, Amin.

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..