Saturday, 12 July 2014

Hari Ini Punya Plan

AssaLamualaikum semua. Salam Sabtu. Apa plan korang hari ni? Kami mungkin balik kampung petang ni. Kampung yang tak jauh tu. Ke Tawau lah jawab nya! Hehe. InsyaAllah nak balik berbuka dan bersahur bersama bonda tersayang. Kalau rajin dan sempat nak menyiapkan kuih batang buruk ku hari ini. Assistant Tumpis sedia membantu. Jangan tak percaya. Haha! Ops! nak cerita sahur tadi kamek hanya sempat makan kurma, air & kuih popia lebihan semalam. Dah 2 hari tak jamah nasi. Tahan plak perut aku ni. Haha. Ok lah, jumpa lagi. WasSaLam. **tempek gambar Tumpis peace sambil tutup mata**

23 comments:

  1. oh ada chef tolong ye,,senangla mama.. selamat jalan :)

    ReplyDelete
  2. senangla kalau ada chef yang tolong kan...cepat sikit siap

    ReplyDelete
  3. bestnya nak buka puasa bersama bonda tercinta..akak pun dah tak menyabar nak merasa puasa di kg..nak buka puasa sama2 ngan mak..apasai mata si tumpis tutup tu..ngantuk lagi ker..:)

    ReplyDelete
  4. untung ada chef tolong..hehe..aku tahun2 buat kuih batang buruk tapi tahun ni ntah lah macam malas plak.huhu..tengoklah balik Tawau nanti kalau ramai yg membantu bolehlah buat..hehe...tak sabar juga nak balik Tawau ni.. :)

    ReplyDelete
  5. wahh..pandai buat kuih batang buruk.bestnya sis :)

    ReplyDelete
  6. selamat berbuka ngan mak atie..mesti seronok kan berkumpul..
    simple jer kan juadah bersahur..sy pun tak selera nak makan lebih2..:)

    ReplyDelete
  7. Mesti seronok berbuka ramai-ramai.

    ReplyDelete
  8. salam atie ..
    simple jer juadah bersahur tu ..
    kulingnya blh ke dengan menu sahur tu ..

    ReplyDelete
  9. Pae..syoknya nak balik berbuka dengan nenek

    ReplyDelete
  10. First time dengar orang buat batu buruk sndri...hihih

    ReplyDelete
  11. lamanya tak tengok dak tumpis ni.

    ReplyDelete
  12. berbuka bersama ibu bapa amat bermakna. Dulu masa menetap kat penang, sabah dan perak, saya sentisa ternanti2 detik2 utk berpuasa bersama org tua. Mujurlah saya dah dapat pindah ke kelantan, tapi sayang 3 bln sebelum saya berpindah ke kelantan, ayah saya pergi menyahut seruan Ilahi

    ReplyDelete
  13. 2 Hari tak makan nasi....amboiiii tahannnya peruttt :-)

    ReplyDelete
  14. akakkkkk rindu akak dengan dak tumpis tu

    kira pun pernah terlajak sahur sehari tu. alhamdulilah mampu jugak tahan. hihi

    ReplyDelete
  15. sronokkan berbuka ramai2.. nak2 bile blk umah mak :)
    kak, meh sebalang batang buruk tu :P

    ReplyDelete
  16. KUIH BATANG BURUK.. BESTNYE..

    ReplyDelete
  17. elok2 drive dan slmt berbuka puase..

    ReplyDelete
  18. sebulan puasa x mkn nasi pun ok jer . saya dah buat dulu ... berat mmg turun . lepas puasa mkn nasi satu senduk jer cukuplah ya ... heheheee ...

    ReplyDelete
  19. sy hri tu tlepas shur.terjaga pon bila dgr azan.smpat la teguk air je.
    alhamdulillah blh bertahan.. dg keadaan mcm ni :)

    ReplyDelete
  20. Wah .....oklah sekurangnya dah ada kuih sebalang Atie....
    Seronok buat kuih berduakan....kalau sesorang boring yek....
    Bonda sure suka anak cucu balik berbuka bersama...
    okje kalau puasa ganti mmg tak sahur Atie....alhamdulilah tahan aje perut ni

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..