Friday, 15 August 2014

Makan Sate di Fujimart - Tawau

AssaLamualaikum
Cerita lama sudah lama dipendam. Cerita sebelum balik kampung, Melaka hari tu. Sampai Tawau dari Lahad Datu dah kelaparan, so decide cari makan dulu sebelum balik rumah Mak. Kebetulan mak dan MakCu Pa'e dah tunggu di bandar, Tawau. Kami pilih untuk makan sate di Fujimart. Selalu juga terdengar tentang kesedapan sate disini, so teringin lah juga nak mencuba. 
Harga dah tak ingatlah berapa secucuk, RM0.80 sen kot! besar-besar dan sedap;)

Tumpis tu sibuk jak nak minum Slurpy. Makan pun tak mau. Alhamdulillah kenyang, sempat lagi selfie. Haha! . masa ni muka nampak kembang jak kan? haha. Alhamdulillah sepanjang Ramadhan aku berjaya turun 4kg. Syukur! dah ringan sikit badan. Hehe!
WasSaLam^_^

27 comments:

  1. mmg nampak besar2 sate tuh.... setahun sekali jelah balik mmg mcm2 kene mkn... maklum time raya je dpt cuti lama kan

    ReplyDelete
  2. Salam jumaat, Atie... sedappnya makan sate... memang nampak besar2 tu...
    Waa, berjaya turun 4kg... Nurul check lepas raya aritu turun 1 kg je...takut sekarang dah naik plak.... harap2 maintain je laa... susah betul nak turunkan berat badan sekarang... :)

    ReplyDelete
  3. sama macam komen yang lain...sate tu memang nampak besar2, puas makan sampai kenyang ni.

    #kehilangan yang tak perlu ditangisi ialah kehilangan berat badan....hehehe. tahniah berjaya turun 4kg.

    ReplyDelete
  4. salam atie..
    santai jer makan satay bersama2 family yer...br festime dengar satay fujimart nie..nak tgk try...asyik2 dok satay kajang jer bosan jugak kan..tapi kat semenanjung takder yer...

    ReplyDelete
  5. salam atie...selamat hari raya
    satey tu bsr² la...mesti sedap..
    tahniah la..berjaya menurunkan berat badan...4kg tu....kena maintainkan lepas ni..xmo naik² lagi

    ReplyDelete
  6. sedap tu sate..feveret gak ni..

    4kg?byk tu.. sy ni puasa turun 2 kg..ry naik 2kg..hahaha...

    ReplyDelete
  7. sedapp nye
    nak2 makan ramai2 kan dik ;)

    ReplyDelete
  8. byknya turun atie...saya turun 3 kilo...seminggu je lepas raya naik sekilo!!...hahaha...punyala susah nak turun...naik sikit punya senanggg...

    ReplyDelete
  9. nak turun memang payah banyak...nak naik memang senang sangat...

    ReplyDelete
  10. Sedapnya la sate tu... terliur pulak...

    ReplyDelete
  11. Sedapnya tengok satay tu Atie... kena juga isi perut Atie takut kelaparan dalam perjalanan kan..

    ReplyDelete
  12. wahhh nama kedai tu menarik sgt... ala2 d jepun pulak kan...

    ReplyDelete
  13. kami pun baru je makan satey malam tadi..beli kat pasar malam kat sini masih boleh dapat 50 secucuk lagi..:)

    ReplyDelete
  14. satey..sememangnya tak boleh ditolak..sedap tu..teringin pulak nak makan satey..puas kalau dpt yg besar2 sateynya..:)

    ReplyDelete
  15. nampak pon Satay tu gemuk!berbaloilah kan RM0.80 pon..sebab sebatang pon dah kenyang..hehee..Pa'e sama dengan Aqil..tak suka makan..haih..

    ReplyDelete
  16. mmg gemuk2 sataynya...
    wah turun 4kg... best best!

    ReplyDelete
  17. tgk gambartu,mmg gemok2 sate nya!! berbaloi..hahaha

    ReplyDelete
  18. Lama tak makan sate.....kalau kat Kajang Sate Hj Samuri....org cakap Sate Willy pun sedap tp okje tak pernah cuba...
    4kg Atie turun.....wah dahsyatnya....okje mcm tak turun turun jer...huhu

    ReplyDelete
  19. Sedapnya...
    Besar2 sate.. rasanya sama x dgn trg punye?

    ReplyDelete
  20. sedapnya sate tu. besar-besar. wahh, untunglah dah turun berat badan. berusaha turunkan lagi! :)

    ReplyDelete
  21. klik2 mayfair 4x, toyota 4x & invest smart 4x :)

    ReplyDelete
  22. wah turun 4kg bestny..saly klu bab turun badan memng suka..tp yg prblemnya makin menaik..hehh
    apasal satey tu gemok2....eee buat ku terliur...:)

    ReplyDelete
  23. Wah.. Besar nampaknya sate tu.. Puas lah kalau dgn hrga tu..

    ReplyDelete
  24. Alat Menambah Ketingggian
    yang berkesan. 3cm-9cm dalam hanya 90 hari. Jaminan Wang Dikembalikan. Hanya di
    TambahKetinggian.com.
    Penghantaran PERCUMA ke seluruh Malaysia. Beli yang original dengan
    TambahKetinggian.com

    ReplyDelete
  25. betol la kak. memang nampak besar sate dia. mesti puas makan kan

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..