Friday, 22 August 2014

Makanan Sepagi & Sepetang

AssaLamualaikum
Sebulan berpuasa. Diikuti puasa sunat enam dibulan Syawal. Alhamdulillah! sekarang ini aktiviti makan bermula lagi. Dok belajar nak stabilkan perut. Kalau boleh tak mau berat badan naik lagi. Nak kekalkan atau turunkan lagi berat badan. Hehe!
Sarapan pagi ini+secawan Nescafe
Batang Buruk dari Muar, Johor. Sedap! Tiap tahun kirim, bila Puan Bos balik sana. 
Kak OKje dan Kak Zakie tau kot batang buruk ni. Kat Sabah memang takde jual lah. Hehe! Tiap petang balik kerja, duk depan TV makan. Tak sedar dah nak habis:)
Adakah plan dietku akan berhasil?? haha!
WasSaLam^_^

13 comments:

  1. I dah banyak kali gugel resepi batnag buruk konon nak buat, tapi masih belum yakin macam leceh jer. hihihi

    ReplyDelete
  2. sedap ni batang buruk..yang sabah punyer lagi sedap atie..hehe

    ReplyDelete
  3. Lama tak makn kuih batang buruk...

    ReplyDelete
  4. kak sura pon suka batang buruk ...tapi tahun ni belum jumpa pon lagi..huhu..:)

    ReplyDelete
  5. perghhhh tabahnya atie nak diet..huhu..saya memang takde maknanya laaa...semangat hngt2 taik ayam..

    ReplyDelete
  6. batang buruk? hihi... tak boleh makan mama ni... tersembur.. hihi

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah kena ada kesedaran utk sihat
    dik amalkan minum air masak dlm diet ye
    air msak akan stabilkan metabolisme dlm bdn , setiap 25kg = 1.5 liter air
    insyaallah berjaya sihat dengan cara diet yg sihat , kurangkan karbo lebihkan protein dan sayuran

    haa btg buruk sedap tapi manis , akk suke tapi selalu makan berpada2 ;)

    ReplyDelete
  8. kat sini pon femes batang buruk ni..
    rasanya cam dr trg kot kuih ni..
    lya pon cuba kontrol mkn..malangnya..xmampu nk tahan drp mkn nasi.. huhu

    ReplyDelete
  9. Lama x mkn kuih batang buruk ni...sedap!!

    ReplyDelete
  10. aishh...batang buruk..jgk fav saly ni....best..!!! trganu pun banyak jual...kalu tiap2 raya memang tk lengkap kalu tkk beli kuih ni.. nk buat mmg tak pandai...hehe..

    ReplyDelete
  11. biasa lepas puasa mesti berazam nak kekalkan berat sekarang atau nak turun kan lagi...tapi selepas 2/3 bulan siap laaaa....betul tak atie? hehehehe

    ReplyDelete
  12. Kenal banget Atie.... tp okje taklah suka sangat...bolehlah makan ...hehe
    OKje pun risau ni badan tak turun turun huhu

    ReplyDelete
  13. Oo sabah takde ek batang buruk kak? akak tau tak ritu biras kira kata la klu jmpe batang buruk tolong beli kan dia tingin. preggy. rupanya kan batang buruk dia tu popia nestum. mati2 kira ingt batang buruk mcm akak post ni

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..