Monday, 25 August 2014

Oh! Durian...

AssaLamualaikum
Musim durian datang lagi. Maka banyaklah terjumpa di tepi jalan atau di pasar buah.
Di kawasan Lahad Datu atau Tawau ni memang mahal lah durian. Tak macam di Semenanjung. Kat sini paling murah pun rm6 atau rm8 sekilo. Mahalkan? Tapi bila dah teringin sangat tu belilah juga sesekali.
Yang ini pun favorite. Tempah dengan member RM10 (6 ketul). Sedap!
En Kuling balik kerja, bawa balik durian. Kuling cakap kebetulan jumpa yang murah. Rezeki anak isteri. Memang makan puas-puas lah! Pa'e pun suka tau makan durian ni. 
Anak beranak hantu durian. Haha!
WasSaLam^_^

22 comments:

  1. nakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk! terliur2 akak ni.oklah akak nk bekpes.bye

    ReplyDelete
  2. sedapnya Atiey, crepe tu lagi la nampak lazat :)

    ReplyDelete
  3. salam atie..wah musim durian yer..rindunya nak makan doyan..bertahun tak jumpa...ari tuh ms borak ngan mak suruh simpan dalam bhg beku peti ais doyan nak balik makan nanti..inshaallah..hehehe

    ReplyDelete
  4. Samalah atiey...minggu mkn durian kita ni hehe

    ReplyDelete
  5. durian memang favret kami sekeluarga..hihi.. durian crepe pon akak suka..
    kat sini durian murah sangat..puas makan..mahalnya durian kat sana ya Atie..:)

    ReplyDelete
  6. crepe durian....auu....lame tk makan..stahun lps memang femes crepe ni..trengganu ni pun ada jual atie, 6 ketul rm 10..sama kan...sama saly skeluaga mmg hantu durian..hahaa..lagi2 yg sulong, ikhwan...suka sangat...

    ReplyDelete
  7. Walau mahal macam mana pun Aite setakat 3 beranak tu nak makan puas pun masih ok lagi..
    Kakak pun suka durian:)

    ReplyDelete
  8. kita pon hantu durian!! hihi...

    ReplyDelete
  9. lama dh tak mkn durian crepe... geram pulak nengok durian banyak2 nih

    ReplyDelete
  10. mkn sikt2 bolehlah durian.. kalau bnyak rasa pening plk.

    ReplyDelete
  11. dah lama x mkn durian crepe..teringin plok tiba2..
    durian ni febet asya..

    ReplyDelete
  12. Di Melaka ni atie sentiasa je ada org jual durian. Hairan jugak sebab sentiasa je ada musin durian ni dan memang mudah nak cari tak macam dulu tunggu ada musin durian baru dapat rasa.

    Durian crepe...lama jugak tak makan.

    ReplyDelete
  13. Bila tiba musim durian..sinonim dengan durian crepe kan..

    ReplyDelete
  14. suka jugak durian...tp skrg tak musim dah kat sini...

    ReplyDelete
  15. Bukan anak beranak jer hantu durian dengan geng bloggers sekali hantu durian hehe....
    Durain crepe tu senang jer padahal buatnya kan Atie...tp penyakit malas yg beso hehe

    ReplyDelete
  16. Wah.. Durian isi putih tu sedap tu..

    ReplyDelete
  17. kira tak minat durian. tu yang tak heran walau musim dia banyak kat sini hihihihi

    ReplyDelete
  18. sedapnye durian..saya memang dok teringin makan durian je mengandung kali ni..walaupun dah banyak kali dapat makan tapi asyik tak puas je..hehe

    ReplyDelete
  19. buat bubur durian pun sedap :-)

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..