Sunday, 9 March 2014

Pray For MH370..

AssaLamualaikum
Erm! Masih mood sedih. Hujung minggu ini adalah hujung minggu yang tak ceria bagi family kecil ku. Kami terpacak depan TV menantikan ada berita baik. Menantikan akan ada keajaiban berlaku.
Ya Allah! dimana kah MH 370?? 
Selamatkan lah seluruh penumpang dan anak kapal di dalam penerbangan tersebut. 
Ya Allah! KAU permudahkan lah usaha mencari kapal terbang tersebut. 
KAU tunjuk kan lah jalan pada pasukan penyelamat yang dihantar. 
Amat terkejut dengan berita kehilangan pesawat MAS MH 370 ini. Seawal pagi lagi terima What Apps dari group office kami. Ya Allah! automatik perasaan sedih menyelubungi, walaupun seluruh penumpang dan anak kapal tidak kita kenali. Paling sedih bila melihat wajah-wajah keluarga mereka yang menanti berita. Moga MH370 akan ditemui dan berada dalam keadaan baik-baik. 
Sama-sama kita doakan ya!
*Tolong jangan percaya dengan sebarang spekulasi yang tidak sahih :(
WasSaLam^_^

18 comments:

  1. Memang sedih kan. We pray together

    ReplyDelete
  2. salam atie ..
    tengah terpacak depan astro awani, nak tau perkembangan ..
    kt TV tengan critakan kisah lama kapal terbang terhempas di Tanjung Kupang ..
    apapun .. sama2 kita doakan kesemua yg dalam kapal terbang tu di lingungi Allah swt ..

    ReplyDelete
  3. Itulah Atiey....tumpang bersedih juga walaupun mereka tidak kita kenali......aku dari semalam tengok berita astro awani sampailah sekarang ni menunggu kalau ada berita penemuan MH370 tu.

    Sama2 doakan keselamatan semua penumpang dan anak kapal MH370.

    ReplyDelete
  4. Itulah sis...sedih sangat. hati tak tenang. In hidup senang lenang sekarang ni pun rasa bersalah. Doa merupakan senjata umat Islam. Mari kita ramai-ramai tidak putus berdoa. In syaa Allah dijumpai dalam masa yang terdekat. Bukan satu bulan,satu tahun,begitu lamanya bukan :'(

    ReplyDelete
  5. semoga Allah permudahkan pencarian mereka ... aaamin .

    ReplyDelete
  6. jangan putus mendoakan mereka.. semoga dipermudahkan..

    ReplyDelete
  7. kita berdoa lah agar permudahkan segala urusan mencari...

    ReplyDelete
  8. amin2... tiap kali baca tulisan mengenai mh370 rasa sebak sedih je dik.... awal2 pg sabtu akak dpt wasap dr kak ipar psl cite nih mula2 bt taktau sbb ingat prank ke apa... tp bile bukak tv...betul rupanya... pastu ada mcm2 versi yg kuar... tp akak cuma ikt perkembangan kt tv n berita je... mls nk percaya kt fb sbb bnyak sgt versi... moga mereka semua ditemui...sedihnyer

    ReplyDelete
  9. seawal jam 6.30 pagi sabtu lepas hp akak berdering²...wartawan NST called utk bertanyakan khabar dr KP DCA...uittssss..sori Sir, im no longer his PA...memula dok pk gak, nape laa 3 org reporters dok called akak bertanyakan ttg x-boss akak, ghupernya berita MH370...terus tpacak dpn tv xde nak tukar chanel len dah...cpt² call boss utk tanya info lebey lanjut...then, called plak x boss, tp Dato' ckp, pls do not released any stetment to public...so, we have to wait PC dr PM sbb minister of Transport have no authority to make any statement, neither KP DCA...

    #prayforMH370

    ReplyDelete
  10. Memang sedih dan ternanti2 khabar sebenar kejadian. Geram dgn segelintir pihak yg hebahkan berita yg tak sahih...memburukkan lagi situasi. Kesian lak sikit pada ahli keluarga mereka yg terlibat kan...hmmm. Sama2 la kita berdoa...agar urusan mencari dipermudahkan oleh Allah. Hentikan sebar berita yg tak benar.

    ReplyDelete
  11. moga semuanya selamat dan dipermudah amin

    memang sayu tgk setiap wajah keluarga mangsa kan kak ;(

    ReplyDelete
  12. #pray4MH370.. syahdu sebak sedih semuanya bercampur baur..semoga kita akan dipertemukan dan semoga kaum keluarga mereka tabah..Amin!

    ReplyDelete
  13. tu lah tu kak atie...kami pun di depan tv jak ne...masak pun ndak tentram,balik2 menjeling d tv..

    ReplyDelete
  14. sama sama kita tersukan berdoa smga segalanya dipermudahkan

    ReplyDelete
  15. Betullah Atie...okje pun duk depan TV jugak tunggu latest news....pelikkan...tak dpt dikesan langsung!

    ReplyDelete
  16. semoga mereka kembali dlm keadaan selamat... :(

    ReplyDelete
  17. Betullah Atie... skrg ni asyik tertunggu2 berita pasal MH370 ni je... dah x heran cite2 lain dalam tv tu...

    ReplyDelete
  18. semoga bertemu jugaklah kapal tuh dengan izin Allah walau dimanapun kurang2 kita nak tahu jugak apa yg terjadi kan..tak mau lah hilang tanpa jejak selamanya...
    sy pu8n kalau ade peluang asyik dok tengok updates internet jer kejap2...

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..