Wednesday, 15 October 2014

Cerita 11 Zulhijjah 1435H

AssaLamualaikum
Cerita raya haji yang terpendam. Haha! baru nak muncul. Jangan bosan membaca. Masa 11 Zulhijjah tu adik-adik office mate nak datang berkunjung ke rumah di Tawau. Awal-awal depa pesan "kak, mo makan laksa ya". Aku turutkan sahaja. Sesekali depa jejak kaki ke Tawau apa salahnya menjamu dengan makanan kesukaan mereka. Pagi-pagi dah siapkan Laksa, buat salad buah dan sedikit kuih muih. Lepas tengok wayang depa datang berempat. Sampai rumah dalam pukul 1.30pm gitu.
Kuih tunjuk. Selfie sambil makan kuih-muih:)
sedikit juadah untuk adik-adik office mate:)
Alhamdulillah, lepas makan dan sholat Asar kami bertolak balik ke Lahad Datu. En Kuling kan bekerja raya tu, so aku dan tumpis tumpang sekali lah balik ke Lahad Datu.
WasSaLam^_^

21 comments:

  1. assalam atie...
    kakak suka sangat laksa...
    atie buat laksa stail sabah ke....sama cam laksa semenanjung?

    ReplyDelete
  2. wah.. laksa tu macam sedap..

    ReplyDelete
  3. lahad datu ke tawau berapa lama atie? kalau dekat boleh balik tiap2 minggu la ye.. : )

    ReplyDelete
  4. Bila teringat rasa macam nak jumpa balik dan makan-makan macam itu lagi kan Atie
    Meriah dan sedap bila makan macam ini kan..

    ReplyDelete
  5. haishhh tetiba pulak tekak teringin laksa hihihihi. kira baruuuuuu je cuba makan laksa kak, kan kena pantang. itu pun tak berani hadap banyak2. try test aje dlu hihihihi

    ReplyDelete
  6. Sesekali bawa rakan2 sekerja...makan2..kira macam kenduri kecil...seronokkan...

    Bertambah erat ukhuwah..

    ReplyDelete
  7. Meriahnya..best kalo sesekali dpt menjamu rakan cam tok

    ReplyDelete
  8. best2. kalo dpt laksa tu lagi best..hehe. lama tak makan laksa ni.

    ReplyDelete
  9. sedapnye lakse.. tibe2 teringin..

    ReplyDelete
  10. atie, sy pun terasa nak makan laksa jugaklah ..sedapnya atie masak...untung dorang dpt opis mate yg baik & rajin *-*

    ReplyDelete
  11. laksa serawak ka ... raya haji pun ada tetamu , best ler .

    ReplyDelete
  12. Bagus punya kakak ofis ni namanya....rajin ....
    Tambah meriah le Raya baru ni ye Atie ada tetamu yg datang....

    ReplyDelete
  13. Pandainye Atiey masak laksa...nampak sedap jer tu.. ^^

    ReplyDelete
  14. Sedapnya laksa Sarawak Atie.. akak pernah mkn sekali masa jiran akak buat open house.. Atie bg lah resepi.. nampak sedap sgt yg atie buat tu..

    ReplyDelete
  15. laksa sarawak ke tu kak?oo akak orang Tawau ke?

    ReplyDelete
  16. Seronok sesekali dapat jamu kawan ofis makan n buat kenduri kan..mesti diorang pn happy dapat makan Free..hihihi

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..