Friday, 17 October 2014

Round Bandaraya Melaka

AssaLamualaikum
Cerita balik kampung June lepas tak habis-habis lagi. Haha! asyik skip. Korang layan jer lah ya. Cerita kami anak beranak jalan-jalan kat Bandar Melaka. Walaupun sempat sesat kat Negeri suami sendiri. Adakah patut?? (salahkan en Kuling, sebab aku orang Sabah so kalau tanya jalan sana  memanglah aku failed) haha! Ini pun puas pujuk en Kuling minta bawa jalan kat Bandar Melaka, asyik tak mau jer dia. Alasan? dia dah lupa jalan-jalan kat sana. 
di dataran Pahlawan. Sempat lah jalan-jalan disini:)
Semput naik Bukit kat atas ni. 
Ibu Bapa bergambar dulu, anak kat tepi tu dah merajuk nak minta beli mainan:)
Babah & anak selfie tak jadi:)
Tengok muka tumpis tu! tak puas hati sebab tak dapat mainan. Haha!
Ibu tumpang selfie. Hihi. Entah bila lagi dapat kesini:)
Kesimpulannya: Dah nak merajuk, baru dia ajak pergi. Hihi! itupun dapat tidur hotel semalam kat Bandar Melaka, pastu esok nya jalan-jalan kejap then terus balik Kajang rumah kak ipar. Fuhh! seronok sebenarnya sebab ini 1st time aku sampai Bandar Melaka walaupun dah 6 tahun khawin. Selalu kalau balik, duk kampung dan jalan-jalan KL sahaja. 
InsyaAllah tahun depan balik, nak ronda tempat lain plak. 
WasSaLam^_^

28 comments:

  1. syok jalan2 melaka kan
    anum pun baru balik

    ReplyDelete
  2. wahh syoknyaaaa balik kampung..kikikiki

    ReplyDelete
  3. dah lama akak ngidam nak gi jalan-jalan bandar melaka
    akak baru sampai masjid tanah :)

    ReplyDelete
  4. Kalau x merajuk mmg tak merasa la ek...samala kita atiey...kena buat merajuk dulu baru dpt..haha..

    ReplyDelete
  5. hehe,jalan melaka memang dah banyak berubah..boleh faham la kalau cik abang sesat..hihi

    blognisalpunya.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. en kuling dah jadi orang sabah atie.. hehee..
    kena merajuk selalu la camgini baru dapat jenjalan..
    zee pon gitu ler..negeri sendiri tak pernah jenjalan..kalo balik pon tak merayap..takde masa..

    ReplyDelete
  7. Memang best jalan2 kat melaka..banyak tempat2 yg menarik...teringin lagi nk ke sana...

    ReplyDelete
  8. Pandai juga Atie buat trick merajuk.
    Kalau tak tunggu 7 tahunlah pulak baru sampai ye:)

    Pa'e jgn merajuk sayang. Kalau beli bebanyak susah nak bawa balik Sabah.

    ReplyDelete
  9. waa....nanti kena merajuk selalu ni atie...hihi....kita yg duduk kat melaka hari2 lalu situ pun tak pernah sampai atas bukit tu..hihi

    ReplyDelete
  10. dah alang2 balik semnjung kena pulun jalan2 atie. nnti tak merasa..hehe

    ReplyDelete
  11. mmg seronok kalau dpt g jln2 bandar melaka ni ati !

    ReplyDelete
  12. kak ada naik tamingsari tak?dah lama rasanya tak pegi bandar hilir huhu

    ReplyDelete
  13. Akak pun dah lama tak jalan Bandar Melaka ni.. mcm atie juga , balik kampung memerap di kg aje tak ke mana.. last akak gi umur nabil 4 tahun huhuhu..
    Anak2 tu lah yg dicari.. mainan ajer.. tak dpt mula lah merajuk..

    ReplyDelete
  14. Satu satunya negeri yg saya belum pernah jejak kaki kat semananjung M'sia - MELAKA...
    Teringin sgt nak jalan2 kat sana.....

    ReplyDelete
  15. Waalupun ayah saya orang Melaka, kadang-kadang ke sana pun memang sesat. Orang cakap Negeri Melaka tu terkecil di Malaysia kan? Kalau sesat nampak besar juga kawasannye tu...hihi

    ReplyDelete
  16. Waaa

    Atie y kt sabah pom dh smpai.melaka.. mujur husband org semenanjung.. sesekali leh trn sini kan..

    Lya last ke melaka msa sekolah rndah
    Hihi. Kesian
    Ade rezeki nk jgk ke sini.. byk tmpt mnarik.. bdr pom bersih. Bgunan lama2 y cantikk

    ReplyDelete
  17. Melaka mmg best..kitorg pn suka bercuti kt melaka..

    ReplyDelete
  18. klu camtu kena merajuk selalulah baru dapat ... heh heh

    ReplyDelete
  19. adehhh baru jenjalan kat bandar melaka yer atie wpun kawen ngan orng melaka..heheh..takper..sib baik termaan pujuk jugak tuh..muram jer muka tumpis tuh..dpt tak mainan akhirnya../ *_*

    ReplyDelete
  20. Wahh seronoknya dapat jalan2 kat Bandar Melaka..Aida pon dah lama gile tak jalan kat Bandar Melaka ni..mesti banyak benda baru..tak suka ke sini sebab selalu Jem!pening kepala tgk jalan..hehee

    ReplyDelete
  21. nice entry about melaka.
    Saya tak pernah jalan2 di melaka.

    jemput jenguk blog saya:)

    http://fatirahmohdkasim.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. kak atieeeeeeeeeeeeeeeee rindu akak! hehehehehe.

    wah jalan jalann. bella pun tak pernah sampai lagi Melaka. nama je duduk semenanjung hihi!

    ReplyDelete
  23. Ha.. kena plan awal2 utk rancangan balik kampung tahun depan ya.. banyak tempat boleh dikunjungi lagi nanti. Tapi itulah bila sekali sekala balik macam2 la yang nak dibuat dlm masa yang sama..

    ReplyDelete
  24. cuti lama sikit lagi la kak. baru puas balik kampung jejauh hihihi

    ReplyDelete
  25. Hehehe... tunggu jap nak yer... mama dengan papa nak posing jap... bukan selalu dapat punn :D

    ReplyDelete
  26. Tak pe Atie...yg penting keluar gak entrinya....
    Rugilah tak pose pose kat Melaka kalau dah terlanjur balik Melaka tu sebab Melaka kan penuh sejarah ye dak......
    Okje pun dah lama tak singgah Melaka kalau balik kg...

    ReplyDelete
  27. Salam. Hee nampak seronok jalan jalan Melaka.

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..