Saturday, 11 October 2014

Tumpis tu Cari Apa tu?? :)

AssaLamualaikum
Cerita  masa lalu lagi. Haha! (masa lalu balik kampung Jus, Melaka). 
Tengok gambar tumpis ni?? agak-agak dia cari apa?? :
Tumpis dok cari:
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
Ayam dan Itik untuk dikejar dan dijadikan mangsa. Hahaha!
tiap pagi kejar ayam itik. Nenek nak larang pun tak sampai hati. 
Ikutkan jak lah, cucu sesekali balik kampung. Hehe!
*Selamat berhujung minggu ya*
WasSaLam^_^

13 comments:

  1. Haha tumpis....teringat aleesya masa sebaya tumpis...smpi mampus anak ayam dimandikan mase blk kampung...tak terkata apa neneknya...haha..

    ReplyDelete
  2. Tak tenang ayam itik tu bila tumpis balik kg... Hehehe

    ReplyDelete
  3. Nasib baik rumah di kg nda ada ayam bah. Ada seekor itik jak. Tu pun tiap2 hari si Damia intip....hehe

    ReplyDelete
  4. Alahai.. Kesian ayam itik nk kena nyorok...

    ReplyDelete
  5. teringat anak2 buah masa kecik2 dulu...balik kampung anak2 ayam jadi mangsa...opah n atoknya redho je...

    ReplyDelete
  6. Samalah ngan anak wa bila balik kg.. :-)

    ReplyDelete
  7. Best la kan abang Pa'e, jangan samoai trauma itik2 tuyer.

    ReplyDelete
  8. Bebudak bila sesekali balik kampung.. memang kalau boleh hari2 nak main dekat luar. Teringat dekat anak2 sedara saya. =)

    ReplyDelete
  9. Hihihi..semangatnya Pa'e cari Ayam Itik..mesti seronok jadi budak kampung kan..bebas berlari n dapat bermain dengan alam semulajadi..

    ReplyDelete
  10. Budak lelaki biasalah Atie....ada je benda yang dia nak buat main. Lebih lagi benda yg jarang dia tengok. Lagilah dia excited hihi....Banyak ke Nenek bela ayam tu Atie?

    ReplyDelete
  11. dah agak dah ... my anak buah balik kg kejar itik pastu itik kejar dia balik . siap nak patuk lagi ... bhahahah

    ReplyDelete
  12. hahahahaha memang nenek takkan sampai hati sebab dapat jumpa cucu yang bijak ni pun sesekali je hihihihi. mesti ayam itik tu fobia kalau pa'e balik lagi hihihihi

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..