Tuesday, 14 October 2014

Cerita Kembar Dalam Keluarga

AssaLamualaikum
Nak cerita tentang kisah kembar ni. Korang mesti suka kan kalau dapat anak kembar? Aku lagi lah suka dan teruja. Selalu berdoa moga Allah kurniakan aku sepasang anak kembar juga seperti adik aku. Sejarah kembar dalam keluarga aku dan En Kuling memang dah ada:
1. Mak aku ada anak kembar (adik aku-kembar tak seiras). Sepupu mak aku pun ada kembar. 
2. Kakak & abg En Kuling pun kembar  (tak seiras juga, seorang lelaki dan seorang perempuan). 
3. Kakak En Kuling yang kembar tu pun dah bersalin anak kembar (seiras-dua-dua perempuan).
4. ?? Mudah-mudahan aku lah. Hehe!  
Ini anak saudara En Kuling. Kembar seiras dipanggil Manja & Comel.
Kakak ipar aku yang melahirkan kembar di atas. 
Kak ipar aku ni pun kembar dengan abang Ipar aku:)
Yang ini Pak Ngah & Mak Lang Pa'e. Kembar tak seiras. 
Muka tak sama, perangai pun tak sama.
* So, memang mengharapkan pasangan kembar dalam family aku. Moga Allah mendengar doaku. Ye lah! Umur pun dah meningkat, kalau dapat kembar boleh lah stop terus. Hihi!
WasSaLam^_^

33 comments:

  1. Betul Atie...Kalau dapat anak kembar mmg bestkan.... sakit beranak sekali terus dapat dua kan bestnya....
    Kalau ikut sejarah Atie ada harapan dapat anak kembar tu. Insyaallah.....
    Yang atas tu gambar kuling ke abang ipar Atie? Muka sama....

    ReplyDelete
  2. pak ngah dengan mak lang tu nak sama lah muka diorang
    seronok kan dapat anak kembar
    doakan saya juga
    amiin :)

    ReplyDelete
  3. moga atie pn dapat anak kmbar nnt..aamiin

    ReplyDelete
  4. Mudah-mudahan di permudahkanNYA.

    ReplyDelete
  5. Assalam sis,
    sha pun kembar juga
    tapi kembar tak seiras
    kembar sha meninggal masaumur 3bln camtu

    ReplyDelete
  6. kawan saya dapat anak kembar 3. Itupun setelah kegagalan mendapat zuriat setelah bertahun2 mendirikan rumah tangga.. Kata kawan saya, mmg seronak dapat anak kembar 3 cum penat sedikit.

    ReplyDelete
  7. Teringin juga anak kembar tapi x mungkin xdek faktor usia yang makin meningkat..

    ReplyDelete
  8. wah atie best tu ada keturunan kembar. senang beranak sekali je pastu boleh pencen..heheh.

    ReplyDelete
  9. Ya Allah makbulkan lah doa atie utk mendapat anak kembar.. amin ya Rabb..
    p/s akak dah semakin sihat.. teruskan akak cepat sihat ye atie .. akak cuti lagi ni..

    ReplyDelete
  10. Seronok juga kalau dapat kembar kan...mungkin masa dalam kandungan dan masa baby susah sikit...bila dah besar tentu meriah kan..

    ReplyDelete
  11. seronoknyer kan ada anak kembar...

    ReplyDelete
  12. Sepupu Che Mid pun baru melahirkan anak kembar. Besar cabarannya dalam pantang dengan anak kembar dan nak jaga diri sendiri dalam masa yang sama. Tapi tentulah seronok dan syukur berganda-ganda juga. Good luck Atie!! Meh singgah blog akak tau..

    ReplyDelete
  13. waa....ada rezeki nanti dak tumpis ada la adik kembar...

    ReplyDelete
  14. Harapan untuk atie dapat ank kembar tu ada..insyaAllah..

    ReplyDelete
  15. slmt ptg atie.....
    kalau dah sejarahnya ramai yg kembar ...ada kemungkinn juga atie dpt kembar...insya Allah...tapi jgnlh cpt sngt stop mana tau dpt lgi psngn kembar...kn meriah...

    ReplyDelete
  16. teringin nak kembar jugak..tp xde genetik kembar belah saye mahupun hubby..nak wat cane hihihu

    ReplyDelete
  17. Bestnya dapat anak kembar.. saya pun dok berangan juga nak anak kembar walaupun tak kahwin lagi.. hehe.. =D

    ReplyDelete
  18. Wahhh...atiey!! Seronoknya ada keturunan kembar...harap2 ada rezeki atiey utk dpt kembar jgak!!

    ReplyDelete
  19. Bestnya. Besar potensi dapat kembar ni atie. Member office saya pon baru lepas bersalin anak kembar. Sepasang plak tu. Tapi dia langsung tak der gen kembar. Rezeki kan.;

    ReplyDelete
  20. teruskan usaha mu, Atie..wwoohoooo!!..bestnya kalau dpt anak kembar..

    ReplyDelete
  21. sis juga impikan anak kembar . my sepupu juga kembar . semoga impian dimakbulkan ... aaamin .

    ReplyDelete
  22. Bestnye klu dpt anak kembar kan atiey... bestnye atiey & husband masing2 ada adik beradik kembar...besar potensi atiey untuk dpt anak kembar...inshaa Allah moga diperkenankan doa atiey utk dpt anak kembar.. :)

    ReplyDelete
  23. amin....semoga doa atiey diperkenankan......kalau ikut potensi tu ada sudah, tinggal tengok rezeki lagilah kan Atiey.. :D

    ReplyDelete
  24. Banyaknya sejarah kembar dalam keluarga Atie....
    Insya Allah, akak doakan agar Atie pun bakal dapat anak2 kembar jugak.. amin amin amin....

    ReplyDelete
  25. Selamat untuk kak Atie. Semoga diberi rezeki kembar..hehe

    ReplyDelete
  26. mmg best dpt kembar tp risau tak mampu nk handle .... tp paling best klu dpt pakai diorg sedondon comey sgt ..semoga tie dipermudahkanye

    ReplyDelete
  27. Chances utk Atie pun tinggi ni nak dpt kembar
    Mana tahu adik Pa'e kelak kembar.. bestnya Atie:)

    ReplyDelete
  28. waaaaaaaaa mmg ada peratus tinggi nk dpt kembar tuh... usaha tangga kejayaan kan

    ReplyDelete
  29. amin amin moga dimurahkan rezeki dan dimakbulkn Allah doa akak aminnn

    memang syok kan dapat kembo tapi orang kata kos dia pun meningkat bila kembo hihihihi

    ReplyDelete
  30. Ada potensi dpt kmbar... Insha Allah...

    ReplyDelete
  31. aminn..semoga atie dapat anak kembar secepat mungkin..seronolah tumpis nanti dpt byk adik dengan segera...*-*

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..