Wednesday, 23 November 2016

Bila lapar @ 11.00pm

Dah petang baru nak update. Busy sikit hari ni. Semalam dah pukul 11.00 malam, perut rasa lapar. Aku memang dah penat sebab habis basuh baju guna tangan. Hadoi! mesin baju memang buat hal. Tak boleh nak pusing lah pula. Lepas basuh baju, memang tak larat lah nak masak lagi.
orang lain makan ni buat breakfeast, kami buat makan tengah malam. Haha!
En Kuling yang masak ya! bukan aku. Haha. Diam-diam kat dapur, rupanya masak ni. Jadilah alas perut tiga beranak ditengah malam.

27 comments:

  1. Tak kisahlah, Baked beans, telur dan sosej sedap dimakan pada bila bila masa. Macam whole day breakfast gitu :)

    ReplyDelete
  2. terliurnyaaa..baked beans tu lama dah x makan... huuu..nampaknya kena beli sosej dgn baked beans hui hui..

    ReplyDelete
  3. Haha. Malam malam makan baked beans. Sedap makan dengan roti tu. Makan panas panas. Makan dengan roti bakar lagi best 😍😍

    ReplyDelete
  4. Dah tgh mlm tkdelah nk mkn nasi, kalo akk la, mkn roti, biskut cicah milo gitew jer.
    Rajin en kuling tu, tau pn isterinya penat tu

    ReplyDelete
  5. sedap ni..lapar petang2 ni..

    ReplyDelete
  6. Cun sangat tu kak..yang penting tidur tak pedih perut..alhamdulillah sangat..

    ReplyDelete
  7. dah malam dapat makan nguyah macam tu syok je. ngeee :D

    ReplyDelete
  8. Makan ni jangan berkira sangat. Alhamdulillah rezki kita sentiasa ada di meja. Di Somalia dgn negri2 Afrika, berpuasa terpaksa tu dah jadi amalan.

    Saya pun suka makanan tu, lagi pun rengkas.

    ReplyDelete
  9. Yang penting kenyang Atiey. Hehe... Sedapnya baked bean makan dengan roti. Huhu...

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum... hai kak atie..sihat ke ?

    mcm mana mesin basuh dah ok ? dia mintak tukar baru lah tu kut...hehehehhe

    basuh baju guna tgn mmg penat kan..sakit urat bahu

    ReplyDelete
  11. Sedap tu.. jadi la utk alas perutkan.. lgpun mlm2 x elok mkn yg berat2 hehe...
    Basuh baju guna tgn mmg memenatkan.. smga cpt ok mesin basuh atie ye..

    ReplyDelete
  12. ok jugak tu.. mkn mcm ni tgh malam x berat sgt...

    ReplyDelete
  13. nsb lah en kuling blh tlg msk2 di dapur...

    naper tak antar dobi je kak oi... dana aritu antar kt diy dobi tuh...
    mesin basuh kt umah tu blh bt basuh n spin cuma tak blh nk sedut air masuk, jd kene bt cara mcm mesin manual

    ReplyDelete
  14. SEDAP TU ATIE ASAL KENYANG OKLAH TU

    ReplyDelete
  15. Yang penting kenyang....dan dapat makan bersama family...

    ReplyDelete
  16. Alahai kesian die mesin basuh rosak. SAbar yer..ade hikmah la tu. Mungkin boleh membakar lemak2 yang ada. hahah! Tapi bagus nya..syukur lepas tuh ade org masak kan dinner pulak. Terbaik sangat!. Di sebalik kepayahan ALLAH sediakan kemudahan. Cer teka surah ape tuh? :)

    p/s : salam kenal juga dari saya.

    ReplyDelete
  17. Standby sardin makan malam2 pun sedap!

    ReplyDelete
  18. Sedap tu atie..
    Tak kisah lah jadi dinner..
    Yg penting kuling masak dgn kasih sayang..
    Setelah surihatinya menyingsing lengan mencuci baju secara manual tu...
    Kira rajinlah atie ni..
    Kalau akak dah ke dobi jak..

    ReplyDelete
  19. he he kalau dah lapar pukul 11.00 tidur, hujan2 lapor lagi bahaya selesai setengah tupperware nie.

    ReplyDelete
  20. Kalau hakak pun belasah aje Atie. Makanan untuk malam ke untuk pagi ke...haha.... yg penting kenyang, sudah!

    Adoii...mesin basuh kalau buat hal mmg sakit jiwa jadinya kan Atie.

    ReplyDelete
  21. western tu tengah2 malam...kalau org buat...lagi sedap jadinya :)

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..