Saturday, 5 November 2016

Jom Rebus..

Assalamualaikum. Nak mengeluh pun dah tak bermakna. Kesimpulannya jom bersabar banyak-banyak. Jom ubah cara makan. Cara masak. Mudah-mudahan makin sihat. Hehe!
Mana tahu makin slim lepas ini:)

15 comments:

  1. Hihihi....moga kenaikkan harga minyak membawa hikmah juga kepada kita..

    ReplyDelete
  2. makan yg direbus semuanya atie baik utk kshtan n jimat he..heh

    ReplyDelete
  3. Kurangkan minyak baik untuk kesihatan.

    ReplyDelete
  4. hehe... Demi kesihatan, masakan yang direbuslah yang perlu dibuat kan...

    ReplyDelete
  5. Entah sampai bilalah kita semua boleh bertahan dengan kenaikkan harga barang2 keperluan ni. Hari2 nakan rebus je boring jugak.

    ReplyDelete
  6. Meh nak bagi lagi resepi rebus..ikan pindang, masak lomak cili api, gulai ikan aya nasi dagang, singgang ikan, eh..idok ke sama ngan ikan pindang, hehheh..tomyam, masak tempoyak ikan patin..haa..best tak resepi akk nih?

    ReplyDelete
  7. salam hujung minggu atie ..
    idea baik tu ..
    selalunya yg berebus ni ulam2 ..
    mungkin blh luaskan skop rebus ni ke makanan yg berat lagi

    ReplyDelete
  8. Betul betul tue kak ... tue je lah kan cara nya sebab minyak dah mahal skrang kita lak yang kena ubah cara hidup sihat hihi

    ReplyDelete
  9. Betul tu atie..
    Kene bnyk2 sabar..
    Minyak naik harga tu satu hal, minyak xde kat mana2 kedai tu satu hal lagi.. kalau xde langsung tu, mmg merebus je la jwb nye.. hehe..

    ReplyDelete
  10. kih kih kih...
    pengsan makan lauk rebus jer hari2...

    ReplyDelete
  11. Haha.. sy baru nk hilang rasa muak makan lauk bakar sebulan lebih ni kena rebus pulak ye?? Itulah kan.. yg sihat tu terasa tak sedap pulak kalau nk makan selalu. Huhu. Mcm mana ni??

    ReplyDelete
  12. buat stew style korea, nmpk sedap je..

    ReplyDelete
  13. Positif ja lah atiey ... dorang mo suruh kita amalkan pemakanan sihat tu .. nda payah guna minyak2 .. 😅

    ReplyDelete
  14. Hahaha..... betul jugak. Boleh naik kita ATie kalau asyik makan rebus rebus aje

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..