Tuesday, 22 November 2016

Senja di POIC

AssaLamualaikum. Cerita petang Sabtu. Mencari tempat nak berjalan. Ke sinilah tempat kami tuju. Di POIC, Lahad Datu. Kawasan perindustrian yang bersambung dengan kawasan laut.  Tempat kapal perdagangan berlabuh. Bila petang, ramai orang sekitar akan memancing atau menikmati pemandangan di sini. 
Senja nan merah. Suka sangat tengok gambar ini. Kapal perdagangan berlabuh.
Indahnya! 
Disebalik corong minyak
En Kuling suka memancing. So, tiap kali balik bercuti memang akan luangkan masa sejam dua disini. Jarak dari rumah pun tak jauh, dalam 5 minit sampai. Menikmati keindahan senja.

22 comments:

  1. Waalaikumussalam Atie...cantik pemandangan tu...sekali sekala lepak di sini mesti bes kan...

    ReplyDelete
  2. Subhanallah... cantiknya Atie
    Tapi kakak ni bila sebut Lahad Datu dan pantai tak tahulah Atie mesti ingat kes culik yg tak ada penghujungnya..

    ReplyDelete
  3. Subahnallah, cantikk...best nya sis!! mo pigi LD bah ni, pi menara kayangan!! sis da pigi ka?

    ReplyDelete
  4. Suke sangat permandangan matahari naik dan terbenam. Mendamaikan jiwa.

    ReplyDelete
  5. subhanallah cantik pemandangan petang atie.. ni dapat duduk2 dengan family mmg syok la.. sambil makan keropok..huhu.

    ReplyDelete
  6. Wah untung la Kak Yatie dapat gi laut ..dekat dengan rumah pulak tu.. Jeles MK tengok yati gitu... dok KL ni laut apa pun tak de.. yang banyak loji kumbahan ada la

    ReplyDelete
  7. lawakan senja nan merahhhhhhh :)

    ReplyDelete
  8. cantik ciptaan Allah... akak pun klu ke tepi laut gini suka ambik gambar pemandangan...

    ReplyDelete
  9. Cantiknya view...kalau mancing kat sini mesti dpt ikan besar kot

    ReplyDelete
  10. 5minit je dari rumah?.. best nya, ambik angin petang sambil memancing... dpt nikmati sunset sunrise nun di kaki langit lagi :)

    ReplyDelete
  11. Teringat dulu2 duk atas kapal. Bila dpt blk ke darat rasa macam blk beraya.

    ReplyDelete
  12. Cantik pemandangan tu. Rasa damai. Dapat tangkap ikan ke?

    ReplyDelete
  13. cantiknya permandangan. Kalau hati runsing boleh ler lepak sini cari ketenangan ya Atie! Akak dulu2 suka lepak di tepi laut Lumut sbb dekat dgn tempat belajar.

    ReplyDelete
  14. Cantik pemandangan di tepi laut nikan, Atie. Kalau dah stress bekerja, balik petang-petang hirup udara tepi laut sambil tunggu matahari terbenam, oh nikmatnya hidup!

    ReplyDelete
  15. tenang melihat laut luas...cantik view remang2 senja..

    ReplyDelete
  16. Subhanallah..cantiknya
    Saya memang suka pemandangan waktu senja

    ReplyDelete
  17. Waktu sunset memang kan? Lagi satu mase sunrise pun same :)

    http://www.fatindays.com

    ReplyDelete
  18. Subhanallah...Cantiknya...
    Ohhh dekat je dengan rumah. Pergi mari pergi mari jerlah kerjanya Atie hihi

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..