Friday, 18 November 2016

Buatmu suami..

Salam Jumaat buat semua. Buat para suami. Moga semuanya berada dalam redha Allah. Rumah tangga yang diberkati. Bersama dalam segala hal dan saling membantu. Untuk isteri, termasuk aku jom didik hati belajar redha & ikhlas.

Moga kita dapat memperbaiki diri seiring pertambahan usia.

18 comments:

  1. Betul...saling redha meredhai dan ikhlaskan.. :)

    ReplyDelete
  2. InshaaAllah.. tq atie..
    Semoga kita semua diredhai Allah..

    ReplyDelete
  3. bagus entri ni Atie....kadang kadang benda kecil macam ni kita tak perasankan. Tau ajelah namanya pompuan hihi....Datang angin dia terus tak fikir panjang hihi....

    ReplyDelete
  4. Untung suami bila isteri jadi surirumah sepenuh masa, untung juga suami bila isteri berkongsi tanggungjawap mencari nafkah untuk keluarga.

    ReplyDelete
  5. best kalau dapat suami isteri yg memahami..
    sangat bertuah dapat husband yg membantu kerja di rumah :)

    ReplyDelete
  6. Terharu ni. Mari kita renung dan ambil pengajarannya

    ReplyDelete
  7. Saling tolong menolong ye Atie..
    Tambahan sekarang dengan ekonomi semakin mencabar..
    Ikhlaskan segalanya..
    Semoga Allah meredhai.

    ReplyDelete
  8. pastu blh la tambahkan elaun bulan2 heheheh

    ReplyDelete
  9. Betul tu Atie... kalau sayangkan suami kena ikhlas sebab ikhlas tu tak boleh lahir dari mulut tapi dari hati. Kena didik hati utk ikhlas dan redha.

    Rugi kalau cuma dpt di dunia tapi di akhirat kelak tak dpt hidup bersama suami hanya kerana kita tak ikhlas.

    ReplyDelete
  10. ala atie..kita rock takde romantik camni..

    ReplyDelete
  11. syahdunya..saling bantu-membantu..

    ReplyDelete
  12. yup btl tu... saling memahami ..

    ReplyDelete
  13. Betul. Tugas istri di rumah bukanlah mudah.

    Tak pernah habis...

    ReplyDelete
  14. Seronoknya kalau kita lihat suami isteri bantu membantu di rumah especially di dapur.. so cute bila tengok si Suami membantu basuh pinggan or potong sayur. waktu inilah kita mengenali suami kita (walaupun Minah kiwi belum kahwin lagi) berapa sayangnya dia kepada kita..

    Kau jadikan aku ini... wanita yang kau pilih untuk jadi kekasihmu,
    Dan kau pun telah aku pinta..setia seperti ku..hingga waktu nya tiba.



    Insyallah

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..