Friday, 4 November 2016

Hanya Aku yang tahu..

Salam Jumaat semua. Berkongsi kata-kata menusuk jiwa. Kadang manusia suka mempertikai apa yang kita ada. Disebalik cerita hidup kita, hanya kita dan Allah yang tahu. 
Kita tak akan pernah tahu apa yang pernah dilalui seseorang dalam hidupnya. Semua berhak bahagia setelah melalui onak duri dalam kehidupan. Terima kasih Allah untuk hidup kita hari ini. Sebarkan kasih sayang. Jangan ada benci ya.
Jumpa lagi...

17 comments:

  1. Didik hati dan iman utk terus menjadi lebih baik..
    Cemburu yg menjurus ke arah +ve itu lebih baik tapi kalau sebaliknya baik dihindari

    ReplyDelete
  2. Kita nampak sisi selesa seseorang ja....kita tak nampak sisi penat dorang hadap semua masalah dorang kan...

    ReplyDelete
  3. selalu lah kita berfikiran positive untuk semua orang..kerana di situ kita akan mendapat kedamaian... Insyallah

    ReplyDelete
  4. BENAR TU ATIE SUKA DUKA HIDUP SESEORANG TERSIMPAN JADI RAHSIA DIRINYA JADI JGNLAH BRPRASANGKA

    ReplyDelete
  5. Betul sngt Atie jgn mudah cemburu dgn kesenangan org lain, kehebatan org lain, keceriaan dan segalanya, setiap org berhak bahagia jadi berbahagialah Atie hari ni dan hari2 seterusnya ya...

    ReplyDelete
  6. Khdupan kt, kt yg rase. Sng pn kt susah pn kt. Same jgk org lain. Jd besyukur dgn ap yg kt ade. Itu yg kt usha, ptutnya kt puas ht :)

    ReplyDelete
  7. Yang nombor 3 tu paling terkasan dengan SB. Just sharing :)

    ReplyDelete
  8. Betul kak..kalau tidak membantu sila jangan membantut..orang lebih mudah membuat kesimpulan berbanding kita sendiri yang mengurai banyak kekusutan sepanjang kehidupan.

    ReplyDelete
  9. Salam Jumaat..nice sharing..

    ReplyDelete
  10. betul....
    sentiasa bersyukur seadanya

    ReplyDelete
  11. Syukur segala yg ada kan Atie..
    Perlu cemburu pada yg kebaikan..
    Agar kita juga akan terus menjadi baik..

    ReplyDelete
  12. Perlu ada rasa cemburu untuk membina kehidupan yang lebih baik.

    ReplyDelete
  13. Betul tu... Kita tak tahu apa org tu pernah alami...

    ReplyDelete
  14. Semua yg di atas tu akak dah laluinya...mmg betul, kalau kita tak pernah tempuhi kita tak akan dapat rasainya. So org lain jgnlah cemburu bila kita bahagia, kan.

    ReplyDelete
  15. Betul dan setuju sangat dengan kata-kata tu. Kadang kita cemburu melihat org lebih di atas drp kita tanpa kita sedar apa sebenarnya yang telah di lalui dia, sejauh mana kuatnya usaha dan semangat dia. Apapun kena muhasabah diri balik :)

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah, lega sikit hari ni baru dpt bw.
    Taknak komen byk...Allahlah yang tahu apa yg terbaik buat kita. Kita terima sbg hamba.

    ReplyDelete
  17. Allah lebih tahu atie. pastu kalau jeles, setakat utk naikkan semangat kita utk bersaing takpe.

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..