Monday, 14 April 2014

Tumpis Mandi Kolam @ Felda Sahabat Resort

AssaLamualaikum
Bila bagitau budak tumpis nak kita nak pergi mandi kolam, tak sabar-sabar dah dia. Sampai sana dia excited sangat. Ajak bergambar pun mau saja, selalu punya pening nak tangkap gambar dia. Pa'e dan baba jak lah mandi, Ibu jadi pemerhati di tepi kolam. Takut kang kalau Ibu mandi jadi dugong plak. Haha! Tak kuasa den kome gelakkan. Hihi!
Model Kolam renang Ibu! suka sangat dia:)
Bermanja dengan baba dikolam renang!
Pemandangan kolam dari bilik kami.

Aktiviti mandi kolam ni terpaksa dilakukan pada 06/04 (ahad). Sebab ada masa-masa tertentu sahaja yang dibenarkan mandi. Kolam ni sebenarnya khas untuk yang menginap di Felda Sahabat Resort sahaja. Kalau pengunjung dari luar nak mandi dikenakan caj RM10 seorang. Dapatlah Pa'e dan baba berendam dalam 1 jam. Tak menahan juga dengan cuaca panas. Boleh hitam legam kalau mandi lama-lama. Seronok tak terkata lah si budak tumpis, siap cakap "lain kali kita datang lagi ya Ibu". InsyaAllah sayang! 
WasSaLam^_^

27 comments:

  1. Memang kesukaan yang MELETOP.. anak2 dapat mandi kolam ni Atie.. kalau boleh nak diajak selalu kita pergi kan :)

    Enjoy pae di kolam ye :)

    ReplyDelete
  2. wahhhh gembiranyer wajah anak bujang tu dpt berendam...

    ReplyDelete
  3. anak2 kalau dapat mandi kolam memang seronokkk sesangat ... : )

    ReplyDelete
  4. sukalah tu yer Pae dapat mandi kolam..nak2 cuaca panas skang nie..best lah dapat berendam lam kolam.. =)

    ReplyDelete
  5. Dulu pernah skali menginap kat sini kak, siap mandi kolam bagai..ehe yang bestnya resort tu tepi pantai.rindu nak balik LD...

    ReplyDelete
  6. seronok main air ni..
    anak-anak mimie pun kalau dapat pool mcm ni la jgk. hehe

    ReplyDelete
  7. Cantik dan nampak nyaman sangat lokasinya Atie.
    Pa'e mesti tak puas mandi sejam itu yg nak pergi lagi ye:)

    ReplyDelete
  8. Haha.... x tahan tu, takut kang kalau ibu mandi jadi dugong lak... ^__*
    Mesti x puas tu Pa'e mandi sejam je...

    ReplyDelete
  9. salam atie……ingatkan u al g semenanjung rupa2 nya @lahad datu. xtau ada felda resort @sana.

    ReplyDelete
  10. waahhh... menarik jgk tempat nie... saya nama jak org Sabah tapi masuk tempat nie belum pernah lg.. hehe

    ReplyDelete
  11. Bestnya nengok abg pa'e enjoy mandi kolam..ibu kena bawak lagi tuh lenkali nampaknya..heheh..
    atie, felda sabahat tuh kira cam kawasan tepi pantai tuk percutian jugak yer..?

    ReplyDelete
  12. amboii abg pae..seronok dia berendam..hahaha..

    ReplyDelete
  13. wahh..syoknya..budak2 kalau dengan mandi kolam mmg taknak kuar kolam la ...

    ReplyDelete
  14. budak2 mmg syok ler depa kalau dpat g mandi kat sini hehehe

    ReplyDelete
  15. 2 abdul saya pun sama. kemana2 kalau tak mandi, adalah kekurangannya..
    cantik view felda sahabat resort tu atie

    ReplyDelete
  16. anak anak dgn kolam tak dpt dipisahkan ..

    ReplyDelete
  17. ni Felda Sahabat yang kes Lahad Datu tu ke?

    ReplyDelete
  18. seronok Pa'e dapat mandi kolam… budak2 mmg suka sgt kan dapat berendam dalam kolam… sama perangai dgn anak2 saya… belum balik dah ajak pergi pool lagi :)

    ReplyDelete
  19. saya pun x suka mandi kat luar ... sun burn .

    ReplyDelete
  20. salam atie ..
    bawa budak2 mandi lebih selamat kt kolam renang dari air terjun ..
    yg penting anak hepi ketika disana ..
    tk ada gambar mak nya berendam ke

    ReplyDelete
  21. kalau x boleh mandi kolam...jalan jak lah d belakang tu..boleh mandi pantai...tapi kadang banyak obor2..gatal2 tu..

    ReplyDelete
  22. Rugilah Atie tak mandi....OKje suka gak jadi dugong ni.....kome nak ketawa kan pun mak OK jer hehe
    Mahal jugak charge dia kenakan yek!

    ReplyDelete
  23. wah besnya pa'e dapat mandi kolam. tetiba terfikir jarang nau kami stay hotel dan mandi kolam ni kan.. nak kena cuba lah.

    happy je dua beranak tu kan..

    ReplyDelete
  24. Bukan je pa'e. Auntie pun suka berendam hihihi

    ReplyDelete
  25. Wahh seronoknya dia mandi dengan Babah..Ibu pun dah tak pandang dah..hehe..Anak2 memang suka mandi kolam kan Atie..tak kisah panas terik pun..huhuhu

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..