Thursday, 27 October 2016

Cari Bahagia Dalam Diri mu..

AssaLamualaikum.
Sekadar berkongsi. Carilah kebahagiaan dari dalam diri kita sendiri. Pasti hidup akan lebih bermakna. Jangan pernah bandingkan hidup kita dengan orang lain.
**Banyak yang aku belajar dalam hidup ini. Dengan memerhati sekeliling. Betapa bernasib baiknya aku, walau serba sederhana. Betapa banyak nikmat yang telah Allah berikan. Apa lagi yang aku mahu? Malu pada diri. Malu pada Allah! Azam untuk perbaiki diri dari masa ke semasa. Kurangkan mengeluh.
Sekian.

22 comments:

  1. setuju. secara tak langsung kita belajar bersyukur dengan apa yang kita ada. ye tak?

    ReplyDelete
  2. Cuma kadang kita dilalaikan dek kerana asyik melihat yg tak ada dalam diri sendiri.
    Kena belajar bersyukur apa yg ada pada diri sendiri.

    ReplyDelete
  3. bahagia ada di dalam hati...jomblo happy..

    ReplyDelete
  4. kak atie, mek tag akak :

    http://ajussix.blogspot.my/2016/10/pencarian-bloglist-november-by-aisyhah.html

    ReplyDelete
  5. Ada benda yg boleh kita perhatikan di atas, ada benda kita kena perhatikan org yg di bawah kita. Dengan cara itu barulah kita boleh improve diri dan dalam masa yg sama still bersyukur dgn apa yg ada ;)

    ReplyDelete
  6. kadang2 kita berasa tak puas hati dengan keadaan sekeliling atau pun apa yang berlaku pada orang lain tidak ada pada diri kita ..cukup2 lah mengeluh.. bersyukurlah seadanya kan :)))

    ReplyDelete
  7. akak setuju...
    jnji kita sentiasa bersyukur

    ReplyDelete
  8. nak bahagia kena syukur dulu..nice sharin' TQ

    ReplyDelete
  9. Betul tu Atie..
    Bersyukur dengan apa yg ada kan..
    Maka ujud lah kebahagian dalam diri..

    ReplyDelete
  10. Bahagia sendiri tanpa merosakkan kebahagiaan orang, itu yang penting, kan Atie

    ReplyDelete
  11. Bahagia kita datang dari diri kita sendiri.
    Semoga kebahagiaan kita dapat membahagiakan orang lain.

    ReplyDelete
  12. Memang betul tu, Atie. Kalau dok tengok kebahagiaan orang lain, memang sampai bila pun kita tak jumpa kebahagiaan diri kita sendiri. Semuanya kena bermula dengan diri sendiri ^_^

    ReplyDelete
  13. kan atie. kite bahagia dengan cara kite je ..

    ReplyDelete
  14. Sebenarnya... saya juga kekadang terfikir bahawa nasib diri saya lebih banyak baiknya dari mereka yang saya lihat bergelandangan di tepi jalan....

    ReplyDelete
  15. Jika kita sentiasa bersyukur pasti rasa bahagia itu akan hadir di hati...

    ReplyDelete
  16. Ht mnusia cpt dengki sbb tu susah nk bhgia. Klau tk dgki, trima ap yg dtkdirkan, usaha sndiri ap yg diimpikan, mesti bhgia. Ni duk pndg org lain yg lbh, yg kurg xnk pulak pandang --'

    ReplyDelete
  17. Betul tu atie..
    Kita perlu sentiasa bersyukur dgn apa yg kita ada..

    ReplyDelete
  18. Saya tak payah komen lah
    sebab dah banyak.

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..