Thursday, 20 October 2016

Oh! Suami & erti pengorbanan

Salam pagi Khamis. Cerita tentang kami. PJJ yang erti mengajar erti pengorbanan.
Rasa tenang dan selamat bila bersama, kan? :)
Selfie suami isteri yang paling latest! Masa En Kuling balik bercuti Ogos/September. 
Dah jarang dapat bergambar berdua. Makin tua ni, makin malas plak dah nak bergambar bagai. Hehe!

Untuk jawapan Kak OKje diatas. Buat masa ini, selalu En Kuling balik dalam sebulan atau satu bulan setengah sekali sahaja. Hanya itu yang kami mampu. Huhu. Tambang sekali pergi balik memang tak kurang dari RM600-RM700. Sibu-Lahad Datu hanya ada penerbangan MAS. So, harapan untuk dapat tiket murah tu memang amat susah. Ikut jalan darat memang tak dapatlah, mau ambil masa 21 jam baru sampai Lahad Datu. Tak sanggup! Jadi kesimpulannya sabar, sabar dan terus sabar. Positif! Allah kan ada.

12 comments:

  1. ciknaa merasa jugak PJJ dari kawen sampai la mengandung anak ke2. tapi idakla jauh mana, kl-johor je. ni atie, alamak aihhh.. takpe, org yg sabar Allah sayang! ciknaa doakan nanti dapat duduk sebumbung yee..

    ReplyDelete
  2. Akak kagum dengan Atie....tabah berjauhan.Kalau akak memang tak sekuat Atie...mungkin Atie bekerja dapat juga menghiburkan hati kan .

    ReplyDelete
  3. Berakit-rakit ke hulu,
    berenang-renang ketepian
    bersakit-sakit dahulu
    bersenang-senang kemudian

    SO..

    Sabar utk sementara waktu
    tiba masanya mesti bersatu

    ReplyDelete
  4. eh betul tu Atie. Kena banyak bersabar dan kepercayaan dalam diri masing-masing kena ada.
    suami tak ada di samping, Allah ada menjaga kita kan.

    ReplyDelete
  5. Berat mata memandang,
    berat lagi bahu yang memikulnya.

    ReplyDelete
  6. Allah pilih kerana Allah tahu kita mampu..in sha Allah kak..akak sekeluarga boleh menempuhinya...amin..rindu Pa'e.

    ReplyDelete
  7. InsyaAllah berkat kesabaran kalian semoga dipermudahkan kehidupan dhari2 mendatang...aamiin

    ReplyDelete
  8. Semoga dpt duduk sama2 satu hari nnt..
    Ira penah jgk pjj, tp tak lama pun.. tu pun da sedih2.. asik buat ayat sedih je.. haha..
    Allah maha mengetahui kemampuan atie. Semoga atie sabar dan tabah berjauhan dgn suami..

    ReplyDelete
  9. Pergh jugak dia jauhnya --' kak ipar mek dari lahad datu. Org bajau :)

    ReplyDelete
  10. saya pun pernah juga pjj dgn suami, lama tak lama tapi 5 tahun juga la. tahu dah apa yang atie rasa. banyakkan sabar dan semoga tabah atie sekeluarga

    ReplyDelete
  11. Mahalnya Atie..... tak sangka pulak semahal tu. Kopak jugaklah kan kalau balik seminggu sekali. Tak perlah Atie, sabar ajelah. Sebenarnya jumpa jarang jarang ni lagi bagus tau. Kita akan jadi semakin rindu.... Mengaum ajelah EN Kuling kerjanya haha....

    ReplyDelete
  12. Sering berjauhan akan mengajar kita erti kerinduan ni sis....semoga satu hari nanti akan bersatu juga...Bersusah2 dahulu bersenang2 di kemudian hari...Tabah dan sabar ya sis..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..