Monday, 31 October 2016

Tahniah KEDAH - Rindu jelapang padi

Assalamualaikum. Saja nak ucap tahniah pada sahabat-sahabat blogger Kedah. Sapa orang Kedah?? haha! Che sayang Kedah. Kedah dekat dihatiku. Terbayang-bayang suasana sawah padi yang terbentang luas. Penuh kehijauan. Tahun 1999-2006, aku menghabiskan waktu di Kedah. Sintok, Chang Lun, Jitra, Alor Setar, Ayer Hitam dan Sungai Petani tempat menimba ilmu, bekerja sementara dan melepak. 2007 balik ke Sabah, berbakti disini plak. Satu Kedah dah ronda. Sahabat-sahabat baik ramai dari Kedah. Rindunya! Entah bila dapat kesana lagi.
Tengok perlawanan akhir semalam dengan si abang Pae. Dia siap tanya, "Ibu, kita nak sokong yang baju merah kah Kuning ni?". Haha! Ibu bagitau dia. Sokonglah yang mana-mana abang Pae suka. Apapun untuk pasukan Selangor, TAHNIAH juga untuk anda. Kalah dan menang adat pertandingan. 

21 comments:

  1. Apa2 pun tahniah buat kedah...

    ReplyDelete
  2. Tahniah buat Kedah.. kejor yop kejor

    ReplyDelete
  3. Tahniah buat pasukan kedah.. org kedah mesti seronok la kan..
    Walaupun selangor kalah, tp tetap bangga dgn pasukan selangor.. hehe.. ira pernah pegi kedah sekali je.. dpt adik ipar org kedah.. tak tau la bila lagi nk ke sana..

    ReplyDelete
  4. Hebat sungguh prmainan depa smlm :) cheq suka ;)

    ReplyDelete
  5. Saya tak dapat tengok..
    Bila check status Fb semua update tentang Kedah juara..

    Tahniah pasukan Kedah dan penyokong Kedah..

    ReplyDelete
  6. Tahniah pasukan bola sepak Kedah.
    Kedah hebat.

    ReplyDelete
  7. Hai sis, org Kedah mai tegoq.. Kecewa tak dapat tgk game semalam.. Kedah tebus kekecewaan tahun lepas..

    ReplyDelete
  8. Suka kasut bola selangor kaler pink. Hee..

    ReplyDelete
  9. Pada kakak dah sama kuat cuma sebab penalty kira nasiblah
    Allah nak bagi Kedah peluang - menanglah dia.

    ReplyDelete
  10. Dah adat bertanding Atie...
    Ada menang kalah..
    Tahniah buat Kedah..

    ReplyDelete
  11. kedah ni tmpt belajar kite dulu. tp memandangkan sekarang keje kt sgor, teros sokong sgor. betape hampanye semalam kene g keje. huaaaaa

    ReplyDelete
  12. ceq orang kedah gak ni Atie
    tapi tak tnegok pun hahaha
    apa pun tahniah lah no kat kedah

    ReplyDelete
  13. assalam Atie, orang Jitra mai bertegur sapa ni :)
    ...bola malam final tu memang buat tak senang duduk penyokong tegar Kedah ni haa, hihi,boleh nampak kerja keras pemain Kedah sepanjang perlawanan...tu yang macamana pon kena menang jugak tu :D

    ReplyDelete
  14. Tahniah Kedah...
    Bila JDT nak menang ni...hihi

    ReplyDelete
  15. Tahniah untuk Kedah. Kenapa JDT tak lawan ye Atie? Hakak ni bukan suka tengok bola pun

    ReplyDelete
  16. tahniah utk pasukan Kedah...the best men win...
    bola itu bulat..hihi..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..