Thursday, 8 November 2012

:: Anak_Ku: ManJa BiarLah BerTempat ::


AssALamuaLaikum J

Dah tgh2 malam baru ada masa nak update entry.. orang lain dah dua tiga entry publish..(sibuk bebenor gamaknya) hehe :)
Petang tadi balik kerja en hubby ambil.. dengan hero kecik ni lah… masuk je kereta dia sibuk cakap jom Ibu beli “tiup-tiup”…mainan dia lah tu…(buih sabun yg ditiup keluar belon2) satu lagi nak ice cream.. dua tiga hari ni asyik minta beli benda yang sama je… kadang2 dah malam pun sibuk ajak Babah dia pegi beli… isk (tak berani ajak Ibu dia ni coz comform kena bebel)..hehe.. Pa’e ni kalau nak minta beli apa2 mainan pandai lah dia bodek-bodek Babah dia tu…coz comform Babah dia akan turutkan.. kalau aku, ermm fikir dua tiga kali lah juga kalau dah asyik minta beli benda bukan2…J. Biasalah anak Babah… nenek aji kata (panggilan Pa’e pada mak mertua) perangai hero kami ni sebijik dengan perangai Babahnya masa kecik…gen org Melaka lah katakan..haha..
Hah,, ni lah dia mainan "tiup-tiup" Pa'e tu.. kalau tak dapat mau meraung..isk..isk..:)
Beli ice cream ni .. nti tak adalah kejap2 minta beli.. perisa mangga+jagung+keladi
beli beso buat stok.. RM 7.70 shj.. sedap tau :)
Muka kalau tengah "Mogok" dgn Ibu.
Kadang2 hairan juga… dengan anak ni pandai pula kita “kalah” kan??.. tapi bagi aku, tak boleh lah nak ikutkan sangat perangai anak ni.. SAYANG memang SAYANG.. kalau terlalu diikutkan takut nanti manja sangat dan makin mengada-ngada plak.. sesekali biar lah Pa’e merasa hidup susah sedikit.. aku tak mau lah nanti dia fikir, semua benda yg dia mau dia boleh dapat dengan senang…huhu (kejam ke buat mcm tu)?? J.
WaSsALaM^_^  
Penutup kata: Renung2 kan:

9 comments:

  1. Hye pa'e... laki ibu xnk kawan dgn pa'e
    pa'e kena dgn anty ok...
    kita main tiup belon ame2 hihi

    ReplyDelete
  2. betul tu Atie, kena biasakan mereka agar jangan demand sgt. tapi depa ni pandai, saper yg senang digoda, orang tu la yg dia bodek. hahaha

    ReplyDelete
  3. Qis pun suka main buble ni...kalau dulu stiap kali kluar mesti minta beli menda alah ni...budak² suka main buih.. :)

    Betul tu Atiey..jangan ikut sangat kemahuan diorg..biarlah berpada²..kang dah terbiasa nanti tak dapat benda yg diorg nak tu pandai plak memberontak..

    ReplyDelete
  4. betul atie..sayang anak mmg sayang tp adakalny kita tegas..
    best main buble..enjoy main dgn anak2 time ptg2

    ReplyDelete
  5. hiiikk sudi bah kak..

    see..jue da dtg

    ReplyDelete
  6. sayang anak tangan2kn.. hihi..
    xpela kak.. babah pa'e turutkan smue. so ibunye kne la kontra.. adilkan?? :)

    ReplyDelete
  7. sedapnya aiskrim.. kat umah ni kalau beli aiskrim dlm bekas camtu, 2 hari dah habis.. suka sangat diorang makan.. even tengah hujan2 pun.. :D

    ReplyDelete
  8. teringat akk ank yg sulung dulu..masa kecik2 rajin minta belikan belon air ni..pas tu kita pun ikut sekali tangkap bubles tuh..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..