Monday, 26 November 2012

:: Bila Abg Pa'e Meragam pagi2 ::


asSAlamualaikum
Hari ni pagi-pagi dah strest.. adui.. My Pa’e ni dah beberapa kali tiap kali hantar ke rumah pengasuh dia asyik tak mau turun dari kereta.. tak mau tinggal umah pengasuh plak.. adui! Hari2 dengar ayat “abg Pa’e tak mau tinggal di rumah abg Izar” (Izar-anak pengasuh sebaya Pa’e)…
Isk..risau betul lah…nak kerja pun tak senang hati dok terbayang-bayang muka dia yang tengah menangis tu.. siap hentak2 kaki..memberontak dengan air mata yang berlinangan tu…erm..sob..sobLLL….
Tu lah kan, bila Sabtu Ahad Pa’e suka sangat coz dapat duduk dengan Ibu dan Babah dia ni…tapi dari Ahad malam lagi dia akan pesan siap-siap “ Ibu, Pa’e tak mau pegi rumah abg Izar”...aku mengiyakan je lah..sedap kan hati dia!..
Dilema betul lah!..Kalau Pa’e duduk rumah nenek dia (di Tawau) jauh sgt lah..tak sanggup menahan rindu plak nak dgr suara dia yg banyak cakap tu..heheJ
Muka start2 nak meragam...:(
Tengok tu..klu dah nangis..huhu
Kalau tak nangis, comel lah jgk..haha..comel ke??
Dengan nenek,  dia tak nangis bila tgk aku gi kerja.. 
selamba dia salam Ibu then kata “ babai Ibu”…..
Kasih nenek kan…maklum nenek Pa’e sangat manjakan dia.. siap marah aku lagi kalau aku naik suara kt dia..heheJ.

WaSsAlam^_^   
hati still tak tenang,teringat budak tumpis tu 

32 comments:

  1. mmm... nasihat akak le, adik kena dengar jugak rintihan pa'e tu sebab kekadang bila kanak kanak tak suka mesti ada sebab.

    bimbang jugak nanti prestasinya down!. kalau boleh suruh la mpengasuh tu pantau,mungkin anak pengasuh tu suka gaduh nga dia kot. tak baik mcm ni. sebab budak budak akan simpan dalam pas tu dia jadi tertekan...

    Amirul dulu pun pernah cam tu, last akak ada ckp kat pengasuh supaya dorang tu jgn la mengusik dia sangat. dia budak lagi tak faham apa tu mengusik apa itu realiti..
    pandai pandai la slow talk yer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak TQ singgah...tak dapt link nk terjah blog akak:(..
      nti klu dtg sini lg tinggal link kt cbox ye..:)

      Delete
  2. memang comel pun, heheh kesian die,,

    pernah gaduh ke dgn abg izar tu kak?heheh smpai xnk tggal

    ReplyDelete
  3. mesti ada sebab nape dia xmo pegi tuh!
    kena selidik jugak tuh....tapi kalu setiap isnin je dia nages rasanye tu normal kot...lain la kalu setiap ari camtu...

    ReplyDelete
  4. sblm nie terjadi mcm tuh tak?sy pun rs ade sbb kalau tak mahu pergi tuh..kalau tak takkan tiba2 jd mcm uh..mungkin gaduh atau berebut kot yerrr

    ReplyDelete
  5. anak akak pun sama.. pilu rasa hati.. tp apa kan daya kann..

    siap boeh tanya kat akak sblum tdo malam.."esyok..rumah mimmmi.." baru dua tahun tp dah ingatkan akak esok dia kena p rumah kakak mimi pengasuhnya...

    ReplyDelete
  6. ala cian dia
    ada yang x kena

    ReplyDelete
  7. aloooolooo..siannye tgk abg pae nanges...rasa nak peluk2 je...

    ReplyDelete
  8. Alahai ksiannya tgk dia nangis...sedih la pulak :-(

    ReplyDelete
  9. hihkkk sama ngak anak akak.. kalu mak nya jalan..babai kunun. sekali nenek dia jalan..nangis2,,cepat2 ambil kasut nak ikut jugA

    ReplyDelete
  10. ala sian nye dia..tak nak tinggal yea .. :D

    ReplyDelete

  11. jom kita join segmen pakjoe senang je bkn susah pun ....kita blh tambah kenalan baru seperti aaron aziz,farid kamil hahaha http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2012/11/segmen-jom-tukar-dan-kenal-rakan-blogger.html

    ReplyDelete
  12. Comel ...... Atie jangan risau....nanti besau dia bawak balik menantu comel pulak...he...he...

    ReplyDelete
  13. Kotnya bergaduh ngan anak dia tak Atie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak dapt dikesan penyebab nya kak..klu ikut pengasuh nya baik..dah lame kenal akak tu..since bujang2 lg...:(

      Delete
  14. Salam Ukhwah (^_~)
    alahai pa'e cumel la dia..
    sementara nak besar, berbagai ragam kan ,,
    Take care !!

    ReplyDelete
  15. ala cian nye tgk dia nangis..hehehe..

    ReplyDelete
  16. hye si hensem pa'e..takmo nangis2 tau...nanti auntie kasi coklat..hihi

    ReplyDelete
  17. Cian c kck ni.. xmo la ngs.. cian ibu, x sng ati.. tp akak kne alert gak. slow talk ngn pa'e. mgkn de sbb dia jd cmtu.. cegah lg elok dr merawat ;)

    ReplyDelete
  18. alahai Pa'e, mesti ada something yg buat dia tak happy kat sana la Atie. try la tanya2 dia apa dorang usik sampai macam dah fobia pulak si Pa'e ni kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah yg hairan.. setau sy, pengasuh dia tu baik..dah lame kenal.. Pa'e jd manja sabtu Ahad duk dgn i & hubby..bila isnin je kompom dia melalak..huhu

      Delete
  19. kenapa ek na tgk pa'e makin hari makin hendsome..hehehe ;D
    muka dye manissssssssssssssssssssss!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ auntie Jna.. auntie Jna lg lawa lah..:)

      Delete
  20. mesti akai dia da bertambah da tau erti ditinggalkan hehe

    ReplyDelete
  21. hehehe.. meragam dia ye.. ada orang usik dia tak?hehehe

    ReplyDelete
  22. biasalah tu atie...dulu anak sya yg no 2 tu selalu x mo kena tinggal di taska....skg umur dah 4 thn ok dah....tinggal yg bongsu ni lagi belum pandai mengejar lagi...kalau dah faham abislah nanti memujuknya....

    ReplyDelete
  23. hehee.. ololo..lagi macho tau si pa'e nanges...
    pa'e gitu mungkin dia tk selesa dgn pngasuh kot,atau mmg dia tk betah disana.. ataupun,pa'e takmo jauh2 lama dgn ibunya... atau pun mungkin pa'e rindu dgn familynya.... hihii..apa banyak atau pun dahh....
    tp budak2 mmg gitu kn,buat pmulaan jew dia elok tp bila dh lama sikit mulalh buat akal dia takmo itu ini.. mgkin dah datang ketidakselesaan dia kan...

    ReplyDelete
  24. Alahai sian Pae..mai sini, auntie M pujuk yek

    ReplyDelete
  25. sian dia...mesti ada sebab tu, kalau tak tak kan dia nangis sampai cam tu...

    ReplyDelete
  26. Salam Kak. Sya da foLLow akak =)

    Sya agree La dgn most of the comments here. maybe pae xseswai kot kt umah pengasuh.xmo cr yg Laen ker??

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..