Wednesday, 28 November 2012

:: Kes Culik Di Tawau ::


AssaLamualaikum

Salam Pagi Rabu..
Dalam minggu ini ada dua tiga kes culik yang berlaku di persekitaran ku… terutama di Daerah Tawau.. eeee!..menakut kan bahL.Dengar cerita dari Blogger Mia lagi menakut kan.. pembunuhan remaja di Kota Marudu.. ceritanya diSINI ..Risau sebenar nya… kes culik melibat kan kanak-kanak… risau lah sebab kita ni kan ada anak kecil…
Sumber : FB MyTawau-
So, kawan-kawan yang ada anak TOLONG berhati-hati… sentiasa lah perhatikan mereka dan ambil tahu ke mana mereka pergi..Bagi Ibu, Ummi, Mama, Mummy yang nak bawa anak-anak membeli- belah untuk keperluan Back to School berhati-hati ya.. Kalau boleh tak perlu lah kita bawa anak-anak kecil kita… kalau yang dah besar OK lah sikit.. coz depa dah tau nak menjerit atau melawan… umur 1, 2 @ 3 tahun plak masih merisaukan.. coz kemungkinan depa belum tahu membezakan perkara-perkara baik dan buruk..           
Walaupun kes culik ni berlaku di Tawau Sabah, tapi diharap kawan2 seluruh Negara berhati-hati.. kita tak mau lah nanti dah “terhantuk baru terngadah..
JAGA keselamatan anak-anak kita
SAYANG anak-anak semuaJJJ

WassALam ^_^                             

26 comments:

  1. takutnya..tu yang paling takut kes kota marudu..nasib jue xkat kk da...

    ReplyDelete
  2. kelalaian walau sesaat boleh membawa penyesalan seumur hidup...

    ReplyDelete
  3. setiap orang harus berhati-hati biar selamat dimana pun juga ya cik?


    saya follow blognya ya salam kenal

    ReplyDelete
  4. memang betul tu atie...kes culik nie makin menjadi2 oleh sebab tu...kita kena sentiasa berjaga2 pastikan anak2 kita selamat....

    ReplyDelete
  5. salam atie....
    thanks atas peringatan tuh...utk kita semua mmg patut berhati2...sy wpun anak bermain luar umah (dlm pagar) masih gak risau kalau tak dengar suara tkt jd apa2..nauzubillah

    ReplyDelete
  6. seramnye,,kena bhati2 walau kt mane gak ni

    ReplyDelete
  7. lepas ni kena lebih lagi pantau anak2..terutama kt luar rumah..klu nak culik tu mmg kejap je diorg wat keje kan..

    ReplyDelete
  8. memang menakutkan..
    tapi tuler tengok anak2 kat taman akaktu berkeliaranjer.. tak risauker mak paknye.

    ReplyDelete
  9. be careful yer parents sekalian.. jgn lalai..
    akak jg pa'e elok2 tau..

    ReplyDelete
  10. Takutnya dengar...bahaya la..tp skrg nie mmg semua tempat ada jerk kes2 jenayah..kena double triple protection la kita smua..

    ReplyDelete
  11. UIII,BAHAYA NI..MMG KENA BHATI2 LAH KALAU MCM NI

    ReplyDelete
  12. aduh risaunya.. dahla anak sy kuat berlari..tau2 je dah lari kemana dah..

    ReplyDelete
  13. kena lebih berhati2..
    banyak mata yang memerhati tanpa kita sedari kan sekarang ni..

    ReplyDelete
  14. bahaya ni.. kne lbh hati2..

    take care yer :-)

    ReplyDelete
  15. iskhh..mmg menakutkan kan lah.. dulu dah senyap kejap kisah culik2 ni.. skrg dah timbul lagi pulak...


    ***tq sudi follow blog... :)

    ReplyDelete
  16. takot kan...kena hati2 jgn bagi ank main sorang2 kan..

    ReplyDelete
  17. Dijauhkan hendaknya benda-benda macam ni... boleh jadi gila omak eh...hu..hu..

    ReplyDelete
  18. makin menjadi2 kes2 macam ni skang kan. u take care dear.

    ReplyDelete
  19. takut la..kena hati2...dunia skang ni kan jenayah tu ada ja dimana...

    ReplyDelete
  20. erm...

    aritu pun ada kes lebih kurang sama di Warta, Bangi. anak dia ilang mcm tu aja. ibu dia terus menjerit & tgk2 ada seorang lelaki tengah turun eskalator dgn anak dia. dia terus jerit sekuat hati & lelaki tu tinggalkan anak dia kat bawah eskalator tu. puas diorg kejar mamat tu. x jumpa

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..