Wednesday, 18 November 2015

Biskut apa ntah??

Petang semua
Dok minum petang ni, secawan Mineral Coffe dan biskut bunga. Inti jem nenas. Tak tahu nama biskut. Dah lupa! Hehe! Cuma yang ingat biskut ni dah lama. Dari zaman kecil-kecil lagi dah ada. Beli di pasaraya 130gram RM3.24. Makan sorang je. Si abang Irshad memang tak pandang. Siap tanya "apa tu Ibu"? Dia sibuk celup Oreo dengan susu. Anak-anak sekarang makanan dulu mana kenal dah.
Kalau tanya burger, sosej, nudget, bun, pizza semua kenal.  Haha. 
Jumpa lagi..

15 comments:

  1. ada lagi biskut ni- dulu kecik2 selalu beli biskut ni..main timbang2 beli :) hihihi

    ReplyDelete
  2. MKN BISKUT GINI CELUP TEH R KOPI SEDAP NI...

    ReplyDelete
  3. fiza pun suka mkn biskut ni. sedap....

    ReplyDelete
  4. Kakak pun baru makan tadi ,bila singgah rumah kawan arwah mak kakak dihidangkan nya sebalang kecil biskut ni ...betul lah atie budak2 tak pandang pun biskut ni seperti makcik tu kata.

    ReplyDelete
  5. Ehhh biskut ni memang lejen! Dulu saya selalu jumpa kat pasar malam..hehee..ada lagi yer sekarang ni? Tapi betul laa bebudak sekarang mana nak layan biskut-biskut camni kan..

    ReplyDelete
  6. biskut legend ni kak.. bskut zaman kanak2.. jem nenas.. sdp2..

    ReplyDelete
  7. hehe..lama tak nmpk biskut ni..sedap gak..:)

    ReplyDelete
  8. dulu masa kecik2 tak suka langsung biskut ni tp dh besar ni mmg menjadi kegemaran. selalu beli.

    ReplyDelete
  9. pun tak tahu nama apa. panggil biskut bunga jugak.

    ReplyDelete
  10. Sekarang dah timbul business jual biskut dulu2.. bertin-tin dan pelbagai jenis jual. Beli dalam berapa gram dah dapat rasa. Biskut tu sedap sebab ada jem nenas layan dengan air kopi..... walah

    ReplyDelete
  11. yan dah tak boleh makan biskut ni..trauma.
    coz bila jem nya masuk dekat gigi..sakit gilos..

    ReplyDelete
  12. sedapnya biskut tu ... eh sampai hati diorang tak pandang biskut kita kecil-kecil dulu hehe :p

    ReplyDelete
  13. Ini biskut Ori-Ooo. Makan celup kopi di musim hujan.

    ReplyDelete
  14. Mmg sedap biskut ni Atie....dulu rasanya tak berbentuk bunga cenggini, bentuk bulat biasa jer....Inti dia jem nenaskan Atie....

    Sama jer Atie...anak kita esok sukamakan sosej, cucu kita pulak tak kenal dah sosej masa tu hihi.... Apa agaknya makanan depa esok ...

    ReplyDelete
  15. tetap sedap buat sendiri..lagi selamat

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..