Wednesday, 11 November 2015

Kupu-Kupu hinggap Malam..

Assalamualaikum
Kupu-kupu, mungkin tersesat masuk rumah. Aku cuba bukakan pintu, tapi tetap tak mahu keluar. Yang si abang Pae plak ketakutan. Hahaha. Adoi dia ni Kupu-Kupu pun takut. Nama je anak bekas askar. Sabar jak lah! Aku cakap kat Pae "mungkin ada orang nak datang pinang Pae". Hahaha. Dia cakap, ye ker, Ibu?? Amboi.. entah tau ker idak makna perkataan "pinang" tu. Hihi. Jumpa lagi..

19 comments:

  1. eh mmg biasanya kalau kupu2 /rama2 masuk rumah dikaitkan dengan ada org nak datang eh ? hehehe

    ReplyDelete
  2. oo sama juga ..tafsiran begitu..jikai ada rama-rama masuk rumah . sejauh mana kebenarannya ..agaknya kebetulan memmang ada yang datang kan

    ReplyDelete
  3. COMEL BENTUK KUPU2 TU..KALAU TETAMU DATANG SYUKUR ALHAMDULILLAH BAWA REZKI TU..

    ReplyDelete
  4. baru tadi my anak buah kecoh kupu - kupu hinggap di tangan ...

    ReplyDelete
  5. dah lama tak jumpa kupu2 masuk rumah...ada cahaya, depa akan singgah..

    ReplyDelete
  6. apa bezanya kupu-kupu dan rama-rama? saja tanya jer... haha...

    ReplyDelete
  7. biasa orang tua akan kata macam tu jugalah..rama2 masuk rumah tanda ada orang nak datang sejauhmana kebenarannya akak pun tak tahu

    ReplyDelete
  8. Kalau org dulu-dulu memang kata macam itu Atie
    Kata ada tetamu nak dtg rumah..

    ReplyDelete
  9. Salam singgah sini atie....arwah mak diana pun selalu cakap ada orang nak datang ni..kemas rumah cepat...kami adik beradik hairan...macam mana mama boleh tau...mama cakap lah tu ada kupu² masuk rumah...hihi

    ReplyDelete
  10. Kalau ikut keluar saya kata... ada tetamu jauh nak datang tu

    ReplyDelete
  11. Ye atie ..biasa kan lau rama2 kupu2 ni masuknumah mesti ade org nk datang.. hihihii..... itu tafsiran mak saly jugak .. sape laaa nk dtg nih..sambil ketawa kecil

    ReplyDelete
  12. akak ckp tak suke kalau ada kupu2 nih msk umah time mlm2.... akak nih fobia btl ngn kupu2 besar gini...
    sbb teringat dia berasal dr ulat... tkt2 kupu2 singgah sambil bertlr kalu ada ulat kt umah naya je hehehe...

    akak blh geng ngn pae lah

    ReplyDelete
  13. Kupu2 sesatlah tu atie...biasa lah mak akak pun gitau ada org nk dtg ...dah tu kalau beso kupu2 nya besolah orgnya.....hahaaa percaya sangat lah kakak masa tu.
    Tak sabo nak menantu ke atie...hihii

    ReplyDelete
  14. ooo, maksudnya ada org nak dtg ke..baru tau..hehe

    ReplyDelete
  15. memang orang tua-tua selalu cakap macam tu kan ... bila ada kupu-kupu masuk rumah jer, ada orang nak datang :)

    ReplyDelete
  16. Kupu kupu jenis ni selalu sesat dlm rumah ek.....teringat masa pergi Genting, duduk kat satu apartment tu, banyak sangat kupu kupu ni. Masa tu budak budak kecik, memasing bergaduhlah nak tido sebab takut hihi.....

    Ai Pae??? Dah teringin nak kawen eh hihi...

    ReplyDelete
  17. amboiii sebut pinang terus hilang takut ye? hihihihi

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..