Thursday, 29 May 2014

Pa'e yang Fanatik Kartun

AssaLamualaikum
Macam mana nak buat ni. Budak Tumpis ni sekarang fanatik sangat lah dengan segala macam kartun di Astro Ceria tu. Adoi! naik pening lah ibu dek menghadap kartun setiap masa. Dah tu kalau kita tukar channel lain, comform lah merajuk. Rajuk yang menjadi-jadi. Nangis sambil hadap dinding. Siap kata 'Ibu dah tak sayang abg Pa'e ker? amboi! 
Nah seketul gambar budak tumpis yang makin banyak cakap. Suka menyanyi & menari sekarang ni. Mood belajar nya on off. Tapi bila kita tanya soalan ke apa, pandai plak dia jawab. 
Haha! Sabor jak lah ya! 

Yang tak bestnya budak ni sanggup berjaga malam tau sebab nak tengok kartun. Ya Allah! kekadang sampi pukul 12:00am lebih tak tidur-tidur lagi. Selalu lah Ibu tertidur menunggu dia. Cuma bila terjaga, eh! belum tidur budak ni. Hish! Kartun-kartun yang tak lepas dari matanya : 1. Ultraman. 2. Hagemaru. 3. Ninja Hatori 4. Invention story. 5. Upin Ipin 6. Pada Zaman Dahulu. 7. Kapten  Boleh. hah! tengok tu siap senarai kartun kegemaran dia. Besor nanti awak baca lah kisah awak ni Pa'e oii. Haha!
WasSaLam^_^

25 comments:

  1. hah! mcm ank sy lah tu aTie..adoii..ndak ada can si mamanya menengok tv bah..hehehe

    ReplyDelete
  2. Atie, anak2 Linda, kalau dibiarkan tgk kartun kat tv memang mata liat nak tdo.
    kadang2 time hari cuti, saja nak tgk diorg, akhirnya 2 3 pagi baru diorang tertido depan tv..
    kartun punya pasal

    ReplyDelete
  3. Pa'e sangat fokus tu, ada kartun beri pengajaran juga cara cakap berexpresi ni cuma kalau keterlaluan tak pasti apa kesannya kan..

    ReplyDelete
  4. da addicted yer Pa'e he3.... senarai tu, kena dgn Amsyar hat ultraman & upin/ipin tu... sbb kami xde astro, maka nyer tgk kat u-tube jer he3...

    ReplyDelete
  5. assalam..

    hihi..budak2 kan..mcm2 perangai dorang..Nabila, anak sedara yg rambut merah pun camtu masa dok ngan kitorg 4 bulan thn 2012 dulu tu..

    nak tgk Barbie punye pasal kat Youtube..sanggup berjaga sampai kul 3am... 3am tu..bukan 3pm.. last2 malas nak layan... dah ngantuk...dia sendiri pandai off pc pakcu dia tu & masuk tido bilik mak (nenek dia) kat sebelah..hahah

    ReplyDelete
  6. anak sy pulak suka karton disney junior tu. astro ceria die tak layan. tp kami jrg kasi die tgk sbb kami yg conquer tv. hehe

    ReplyDelete
  7. lawak..kecik-kecik saiko dah pandang dinding bagai..ish..ish..tergugat ke tak emosi maknya..haha
    Salam singgah ye.:)

    ReplyDelete
  8. pandai merajuk anak bujang atie ye,..comel je kan

    ReplyDelete
  9. Namanya pun budak budak Atie....mmg le minat kartun,...Kalau omaknya yg fanatik kartun tu Okje heran hehe

    ReplyDelete
  10. amboii abang Pa'e..sanggup jaga malam tgk kartun yer..hahaha..samalah ngan dik nani..skang nie mama ngan papa kempunan nk tgk criter..asyik duk buka chanel Disney 613 ajer..naik muak dah..xbuka dia nangis..aduyai...

    ReplyDelete
  11. booolatnya mata...huhu....tu la kalau ada budak kt umah mesti x lepas ada channel kartun kan??..klu kat kampung, semua adik beradik balik..ramai la budak2..dorg conquer tv sampai malam...sampai org tua pun mngalah melayan tgk kartun sebab comel ja dorg..sambil tgk tv sambilsembang2 main dpn tv...

    ReplyDelete
  12. sama ler anak kita atie..asyik 617 jer..bosan kang tukar 611..adoii takleh buat ape dah..tak bagi dier cari remote tekan sendiri..hohoho..

    ReplyDelete
  13. dah la kat astro tue suka ulang2 dalam sehari. selagi tak tutup siaran selagi tue la pa'e syok duduk depan tv, ibu yang jenuh tunggu hihihi. uwais suka tengok lagu ceriaaaaaaaaaa tue hihihi mesti berpaling kalau lagu tue keluar

    ReplyDelete
  14. minat pai'e masih boleh dibendung. saya ni sudah terlajak besar macam si abdul kecil tu, payah dah bila masuk 12 tahun ni, atie. sanggup tak ikut kami keluar kerana tak mau miss cartoon programme. tak taule anak oranglain tapi buat dirinya , keburukan yang saya nampak ialah dia jadi kuat berangan..berbeza dengan si abang

    ReplyDelete
  15. hmmm..budak2 mmg camtuh atie..kalau dibiarkan mmglah dorang blh tengok kartun 24jam...yg aidan nie pun sy kontrol tak bg tengok sangat...kalo ikut dia mmglah hantu...

    ReplyDelete
  16. fae suka tgk katun hagemaru! hahahah.

    ReplyDelete
  17. anak buah saya dulu camtu juga . tapi sekarang mrk dah bosan sbb tgk kartun yg sama setiap hari wpun ada byk channel kartun kat astro ... buat sementara ni sabar jer dulu .

    ReplyDelete
  18. ari2 tengok disney jr sampai nk termuntah..adoi

    ReplyDelete
  19. Itulah nama pun budak Atie. Astro pulak dah ada mudah utk dia menonton.
    Rumah kakak memang tak pasang Astro Atie..
    Kakak tunggu anak kecik kakak dah boleh berdikari macam kakak dia baru kakak pasang.

    ReplyDelete
  20. ok lagi tajuk2 kartun tu kak..jangan tengok kartun bebukan dah la.kekadang kartun oomputih sekarang mengarut lebih..aksi yang bukan2.tak macam kartun kita dulu2..tom n jerry, pink panther, road runner, mickey mouse huhu

    ReplyDelete
  21. kena control juga ni atie.. tp budak2 ni tulah..memeberontak kan? kena alih aktiviti lain jugak. mudah tak dia bgun pg atie?

    ReplyDelete
  22. maksudnya pae tu budak normal sbb sume budak addicted dgn katun. sy tak langgan mana2 kabel tv - astro ke, njoi ke, unifi ke, jadi terkawal lah sikit. nak tengok katun kena jadi gudboy dulu baru mama buka youtube kat tv. ehehe..

    ReplyDelete
  23. anak sy pun minat kartun... cuma tak smpai tahap fanatik lagi la...

    ReplyDelete
  24. pndai pae psiko ibu.haha budak besar pae mmg cmtu la.xda geng nk main juga barangkali.ada adk nti kurang la fanatik katun kot

    ReplyDelete
  25. Wahh semua kartun dilayannya..memang khusyuk lah kan..tapi kat rumah terpaksa layan kartun je lah kan..kesian Ibu tak dapat tengok cerita lain..huhu

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..