Thursday, 19 June 2014

Aku Selalu Terfikir..

AssaLamualaikum
Bukan berputus asa. Sekadar berkongsi, jikalau hal ini benar-benar berlaku. Bersediakah kami melepaskan nya pergi jauh. Jika ditakdir kan hanya dia seorang permata hati kami. 
Ya Allah! tak tahu macam mana situasi nya nanti. 
Walaupun dia masih kecil, tapi hal-hal begini sudah selalu bersarang difikiran. 
Bukan setakat Ibu, babah pun sama berfikir. Hehe!
Bersedia kah kami melepaskan Pa'e pergi jauh. Jika dia ada rezeki menuntut ilmu di tempat orang. Aduh! macam mana ya. Umur dia baru 4 tahun 4 bulan tapi sudah banyak yang difikirkan. Mesti jadi macam Kak OKje. Kalau boleh nak melawat minggu-minggu. Dibuatnya anak tu belajar seberang laut, tak kah haru-biru dibuatnya. Haha! Pastinya Ibu yang terlebih emosional kalau anak berjauhan, kalau para ayah tu kurang sikit kot! Biar lah  masa yang menentukan nya nanti. 
Apapun Ibu & Babah sentiasa doakan yang terbaik buatmu Muhammad Irshad Rifae.
WasSaLam^_^

24 comments:

  1. insyaallah pengorbanan ibu dan bapa membawa kepada kejayaan anak

    ReplyDelete
  2. mmg pon...x sggup rasanya bjauhan dgn anak..tambah2 kalo ada anak sorg atau dua je..aduhaii.mcm mn ye anak2 kite ble besar nt?

    ReplyDelete
  3. Ndak boleh mak enon komen apa2 sbb mak enon belum ada pengalaman bab2 bejauhan dengan anak ne...hihihi

    ReplyDelete
  4. perasaan ibu dan ayah tu memang lain kan... tapi, in sya Allah demi masa depan dia nak tak nak kena berkorban jugak untuk lepaskan dia jauh dari mata... :)

    ReplyDelete
  5. Nrl pun x sanggup berjauhan ngan anak2 ni... cuti sekolah aritu pun dok 3 hari rumah maktok diorang pun, nrl dah x keruan rasa nak pi amik je terus... ni plak kalau berbulan2 di negeri lain takpun negara lain... tak taulah kan... ini mungkin perasaan sekarang... :)

    ReplyDelete
  6. Kakak dah rasa semua itu Atie. Anak-anak kakak bila cecah usia 13 tahun dah mula terpisah duduk asrama. Memang mula-mula nak makan pun airmata luruh sebab teringat. Nak tidur pun sama sebab dah biasa nak tidur kan salam-cium ini tak ada. Tapi lama-lama ok. Rindu tu tetap rindu.

    ReplyDelete
  7. Kadang-kadang kita kena berkorban untuk orang yang kita sayang :)

    ReplyDelete
  8. xtau lah mcm mna rasanya kan sbb niesa pn xde anak lagi..hehe..

    ReplyDelete
  9. Nak taknak terpaksa lalu juga demi masa depan anak. Mcm ibubapa kita dulu ;)

    ReplyDelete
  10. Salam singgah....hihi aien x bape sihat tu yg menyepi je tu.

    btol tu aien pun xth la mcm ne kalo bjauhan dgn anak =(

    ReplyDelete
  11. Mmg ibu susah nk berenggang ngan anak...kalau kuar x bwk anak pon mesti duk teringat kt anak...hihi..

    ReplyDelete
  12. nak berjauhan hantar kerumah pengasuh & bekerja balik pun pikir berkali2..tak tahulah camaner yer kalau kena berpisah ngan mrk nie wpun separuh hari...kalau besar tuh lagilah tak dpt bygkan..:)

    ReplyDelete
  13. aah kan....camne la bila anak2 dah besar nanti...berpisah dgn kita

    ReplyDelete
  14. Atie...jangan pikir lagi sekarang ni.... buat penat je ....masih jauh lagi.
    Bila sampai masanya barulah pikir hehe....Pandaikan OKje nasihatkan orang hehe

    ReplyDelete
  15. husband selalu bgtau nak masukkan kasyah ke asrama...rinduler nanti tp sy ok jer.. minggu ni pun nak tinggalkan anak2 kat kg. sekali sekala kena jugak tinggalkan anak2. bg mak pak berdating pulak..hehe

    ReplyDelete
  16. akan tiba masanya nanti
    pasti Allah memudahkan segala nya
    insha Allah :)

    ReplyDelete
  17. atie... hati ibu mana sggup tengok ank pergi jauh dari kita..rasanya kalau boleh biar sampai mereka dewasa mahu ada depan mata.. saly pun sesekali dtg pikiran cam tu tau.. aduh..sedih disudut hati..tp mintaklah Allah pmudahkn sglanya..sllu minta yg baik2 buat anak2..

    ReplyDelete
  18. betul terfikir jugak, sekarang hantar extra hours pun dah rasa hehe... inshaAllah untuk kebaikan Allah akan permudahkan..

    ReplyDelete
  19. kita mesti akan rasa macam tu..doa ibu adalah y terbaik..semua adalah ketentuanNya kan..

    ReplyDelete
  20. perkara yg blm berlaku itu urusan Allah . lbh baik jgn difikir . lalui jer hari sekarang dgn penuh gembira dan bahagia ...

    ReplyDelete
  21. Atie muda lagi… Insya Allah, ada rezeki nanti dapatlah Pa'e jadi abang…
    Ada kawan kepada kawan saya, dia siap cuti tanpa gaji sebab ikut anak sambung belajar luar negara… hihihi

    ReplyDelete
  22. Samalah kita. Akak pun selalu je fikir benda-benda macam ni padahal anak yang sulung baru 8 tahun, yang kecil baru 3 tahun. Sanggup ke nak berjauhan dengan anak-anak. Baru pergi kerja tinggalkan anak di rumah dah rindu-rinduan inikan pulak nak berjauhan. Yang lagi best, anak sulung akak sendiri beritahu tak mahu berjauhan dengan Mommy. So, tak mahu masuk asrama, kalau kat uni nak ulang-alik balik rumah (keh3x), kalau belajar kat overseas, Mommy kenalah ikut sekali takut nanti merindu :)

    ReplyDelete
  23. sedapnya nama abg pa'e. akak skang akak enjoy dulu moment2 indah dgn pa'e. akak takyah pk. sampai masa nanti baru pk. klu tidak nanti sepanjang hidup akak duk susah hati memikir (elehhhh belum kena kat diri sendiri boleh lah cakap, padahal dah pk dah besok kalau Uwais kawen nak ke dia balik tgk ummi dia ni) hahahahaha tengokkkkkk adik akak nie :p

    ReplyDelete
  24. Melepaskan dia utk berjihad insha Allah... Sya relakan anak2 sy pergi... Iringinya dgn doa yg tak pernah henti ..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..