Thursday, 21 May 2015

Cara Hukuman Tembak Dilaksana

AssaLamualaikum
Pasti you all tahukan tentang pelaksanaan hukuman tembak yang dilakukan baru-baru ini ke atas pesalah dadah dari Australia di Indonesia (ker ada yang tahu). Walaupun Australia telah merayu agar hukuman ke atas warga mereka itu diringankan, namun Indonesia bertegas terus melaksanakan hukuman tersebut. Memang menakutkan dan tragik cara mereka menemui ajal. Di tembak!!!
Saja aku kongsikan disini bukan untuk menakut-nakutkan, tapi untuk diambil pengajaran. Berapa ramai anak bangsa kita yang hancur hidup mereka akibat najis dadah ini. Rosak masa depan akibat dadah. Satu hal lagi, bagi pesalah dadah tersebut mereka tahu ajal dan masa mereka diambil. Kita yang masih hidup ini, entah macam mana kita akan dimatikan? Allahuakhbar! Mudah-mudahan pengakhiran hidup kita secara baik. Amin! 
WasSaLam

24 comments:

  1. salam. hee ngeri jugak tengok ;p

    ReplyDelete
  2. hmmmmm... serem n ngeri lak membaca... mcm seksa betul cara tembak tuh

    ReplyDelete
  3. Singgah pagi...
    takut dan rasa nak mengalir air mata....

    ReplyDelete
  4. Ngerilah. Membayangkannya pun tak sanggup. Tengok gambar pun dah rasa ngeri. Macamana agaknya rasa si pesalah bila dia tau selepas 3 minit, tembakan akan dilepaskan. Siksanya menghitung masa (tentu lama) menunggu bunyi pistol ditembak! Kalau terus mati takpa, kalau masih nyawa-nyawa ikan lagi alahai.... tak sanggup membayangkan!

    ReplyDelete
  5. Berdegup juga jantung kakak Atie..
    Ajal yg dah tahu bila datangnya inilah..

    ReplyDelete
  6. tapi aku rasa mmg tidak wajar ape yg dilakukan oleh kerajaan indon tu .. bkn kerana aku tidak setuju hukuman mati ptt dijatuhkan kpd pengedar dadah tetapi kerana konsep kemanusiaan .... sgt kejam...sama mcm kes kapal nelayan msk perairan mereka ... kapal tersebut akan diletupkan ... klu rakyat mereka msk ke negara kite secara haram .... mcmana plak ...

    ReplyDelete
  7. eiyy ngeri.. takde cara yg lembut sikit ke? huhu

    ReplyDelete
  8. berderau baca entri kali ni :-/

    ReplyDelete
  9. takut akak membacanya..moga kita dijauhkan dari semua itu

    ReplyDelete
  10. Mmg ngeri bila SB baca akhbar hari tu..siap SB gi tunjuk kat anak2.."mcm ni lah akibat kalau jadi pengedar dadah".

    ReplyDelete
  11. baca jugak smpai habis walaupun takut dan ngeri atie,,

    ReplyDelete
  12. mmglah atie..nak kesian pon tak blh sbb ade org2 mcm nilah jadi makin teruk dunia ni.

    ReplyDelete
  13. Allah Scarynya..xdpt nak bygkan..semoga akhiran hidup kita sentiasa dlm kebaikan..

    ReplyDelete
  14. ingatkan kat Malaysia. ishh takutnya. tapi kalau buat kat malaysia ni, belum tentu org jahat kat luar sana takut kan kak

    ReplyDelete
  15. Salam atie,
    Singgah petang. Mana tau ada kopi kosong.
    Hihi.
    Berani buat berani tnggung.
    Kena terima la akibatnya wlu pun nmpak mcm zalim sekali gus mmberi peringatan pd yg lain

    ReplyDelete
  16. bila masuk negara orang...kena la ikut undang2 negara tersebut...
    berapa ramai yg masih bebas mengedar dadah kat luar sana...kaya raya...yg jadi mangsa anak bangsa kita...

    ReplyDelete
  17. Fuh.. Mmg tegas... Kita cmne???

    ReplyDelete
  18. Takutnya...
    Semoga menjadi peringatan dan pengajaran pada yang lain..

    ReplyDelete
  19. memang mengerikan . lbh baik guna tali gantung . sekali je terus inalillah . x mendera perasaan pesalah ... sekrg2nya pesalah yg tahu hari kematiannya tu sempat bertaubat kan ...

    ReplyDelete
  20. memang mengerikan . lbh baik guna tali gantung . sekali je terus inalillah . x mendera perasaan pesalah ... sekrg2nya pesalah yg tahu hari kematiannya tu sempat bertaubat kan ...

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..