Tuesday, 24 September 2013

::Pa'e dan Bantal Busyukk...

AssaLamualaikum
Pa'e dan bantal busuk tak dapat dipisahkan. Tidur dimana pun kena bawa bantal busuk. Kalau tak, mesti tidur malamnya tak lena. Kejap-kejap terjaga dan merengek, gelisah. Erm! Dah tiga tahun lebih umur Pa'e masih tak boleh lepas bantal busuk. Haha! anak bujang sentimental ni kata babah. Ada hati nak jadi askar, tapi bantal busuk tak boleh tinggal.Hihi.
Masalahnya sekarang Pa'e tak bagi aku basuh bantal busuk dia tu. 
Isk! tengok pun dah naik geli. Haha! Bila nak basuh je mesti dia nangis. 
'Nape Ibu basuh bantal busyuk abg Pa'e?'
Kekadang curi-curi juga basuh bila dia leka bermain, cepat-cepat basuh & keringkan.
Harapnya bila dah sekolah takdelah nak bawa bantal busuk ni kemana-mana. 
Kalau tak pening den!
WasSaLam^_^

20 comments:

  1. normal la tu kak, de bantal busuk.. org beso pn ade, nikan plak bdk 3 taun.. heheh..
    adik kite dlu lg haru.. mmg xleh sentuh bantal dia.. basuh lg la, jgn harap.. ilang baunye nnt katenye.. hehehe

    ReplyDelete
  2. eee..busyuk....kakakaaka...mg nnt dh meningkat umur...dia akan tinggal hoby dia tuu

    ReplyDelete
  3. hihi..terigt saya dulu smpai umur 8thn ada bantal busuk,last skali abah buang atas bumbung umh.. :D

    ReplyDelete
  4. Sebab tu nama bantal busuk. Kena ada bau busuk tu ;)

    ReplyDelete
  5. hehe..cutenyaabg pa'e takleh nakberpisah ngan bantal busyuk yer..ikut ibunya tak ms kecik2 ..hehehe..
    abg aidan takder bantal busyuk dr dl lg..hehe

    ReplyDelete
  6. Hbislah klu tertinggal bntal busuk nih.. hehe

    ReplyDelete
  7. Lagi lama kena peluk bantal tu lagi bestkan Pa'e sayang. Auntie tahu hihi...

    ReplyDelete
  8. Hehe...mmg ada budak yg jenis gitu Atie...ada suka bantal, selimut...tapi anak2 okje tak de....semuanya tak kekal...

    ReplyDelete
  9. Kalau hilang batal busuk tu.....mau demam paé.

    ReplyDelete
  10. Tiga2 anak aku pun camtu atiey...masing2 ada bantal busuk....klu x da bantal dorang mmg x dapat tidur...huhu

    ReplyDelete
  11. comey la pae dgn bantal busyuk tu he3

    ReplyDelete
  12. pa'e da bantal busuk yer...jgn xblh tinggal dh nanti bntal busuk tu yer

    ReplyDelete
  13. macam2 karenah pa'e nie.. sama macam anak buah saya kak. Kalau xda bantal busuk kesayangan, cnfm x tdo malam jawabnya.. haha

    ReplyDelete
  14. hehe..sayang betul abg Pa'e dengan bantal busuk dia... :)

    ReplyDelete
  15. alahaii..bantal busukkk...kalau takde Bantal ni mesti tak boleh tido kan...hihi.. pa'e..pa'e..

    ReplyDelete
  16. busyuk tak bantal pa'e tu? kekeke.. ni kalau pegi memana tertinggal payah ni.. hihihi..

    ReplyDelete
  17. ingat sy anak sulung sy..banat cusyuk dia anak patung teddy..pernah tetinggal d kampung..satu mlm nda tidur hehhe

    ReplyDelete
  18. Hahahah nnt jadi army romantik la Pa'e :D:D ala takper, nnt dia dah besar dengna sendiri dia akan lepaskan bantal tu, kat sini kalau ke KITA dorang mmg minta bawakkan faveret stuff budak2, JJ non hado., main rembat jer semua.

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..