Friday, 27 September 2013

::Renungan Jumaat 32...

AssaLamualaikum
Salam Pagi Jumaat. Kekadang bila marah macam-macam boleh terjadi. 
Masa ini juga lah syaitan akan menghasut. Moga kita dapat mengawal marah dengan baik.
picture : FB
Ya Allah! peliharalah kami dari sifat marah, dengki & khianat. AMin! 
WasSaLam^_^

26 comments:

  1. susah nak buat tu :). Nice info. Thank you for sharing.

    ReplyDelete
  2. salam jumaat... pernah gak buat cmtu... Alhamdulillah.. mmg reda... :)

    ReplyDelete
  3. betul tuh tie..kalau marah baik diam jer jangan cakap apa2..kalau cakap mmg akan keluarlah yg tak sedapnya kan..

    ReplyDelete
  4. Salam jumaat kak.. Muhasabah diri hari jumaat penghulu segala hari..

    ReplyDelete
  5. betull.kalau masa nak marah tu tangah berdiri, cuba duduk.kalau tengah duduk, cuba berbaring. insyaAllah dapat tahan marah tu. :)

    ReplyDelete
  6. Kalau dah marah sempat lagi ke nak diam Atie?hehe.... macam tak mampu je

    ReplyDelete
  7. Kakak mula fikir diri kakak pulak Atie.. ada tak kakak buat ini. Macam tak terfikir pulak..

    ReplyDelete
  8. seeloknya bile marah, kunci mulut.. sbb dkhuatiri mulut akan hamburkan kata2 yg x sepatutnya..
    smoga kite thindar dari sfat panas baran

    ReplyDelete
  9. Inshaa Allah..moga kita dapat amalkan..tapi Kadang2 tu susah jugak nak kawal kan.. :)

    ReplyDelete
  10. nak belajar tahan marah jugak ni...

    ReplyDelete
  11. alahai..kalau dh nak marah ssh nak break...harap dapat bertahan nnt

    ReplyDelete
  12. Part ni la yg paling payah kak.nak kawal marah tu.saya kalau marah sy lebih suka menyendiri.sy xnak sya marah org lain sebab masalah saya.hmm

    ReplyDelete
  13. mau bljr diam time marah ni aTie..tp kalau suda temarah tu jarang mau diam kcli suami tegur hehehe

    ReplyDelete
  14. Kalau lah kita boleh berfikir dengan waras sebelum marah kan bagus..kadang-kadang susah nak control..semoga kita akan terus ber muhasabah diri lagi..Amiin..

    ReplyDelete
  15. klu marah tak sempat fikir dah.hehe..

    Insyaallah.akan dipraktikkan..:)

    ReplyDelete
  16. orang perempuan klu dimarah, nangis.
    klu marah sangat pun nangis ..
    kurangkan marah .. jd nangis pun kurang //
    hu..hu..

    ReplyDelete
  17. Lya walau mrh seteruk mna pon.. Msh mampu kwl.. Mmg lya x reti nk mrh2.. Cuba btenang.. Insyallah boleh. Maybe didikan mama lya mcm ni

    ReplyDelete
  18. assalam Atie
    ha betul betulll
    biasanya kemarahan yg melampau bahaya kan...buat org hilang pertimbangan

    ReplyDelete
  19. Hoho marah itu bahaya. Amin moga dijauhkan dari hasutan syaiton.

    ReplyDelete
  20. InshaAllah.. susah jugak tu nak kawal marah..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..