Friday, 20 September 2013

::Pa'e & Step Sholat...

AssaLamualaikum
Aktiviti semalam. Budak kecik ni minta buka laptop tu nak tengok Ultraman. Biasalah kartun kegemarannya. Haha! Ibu ni pun buat-buatlah buka laptop dan cuba klik video belajar sholat versi kanak-kanak. Tup-tup bila terbuka video ni, kusyuk plak dia melihat, mendengar & memerhati. Hihi! Siap ikut takbir lagi. Lepas ni kena ulang tayang selalu video ni. Mudah-mudahan berkesan:)
Selalu bila Ibu sholat dia akan duduk tunggu hingga selesai. 
Bila dah habis tu cepat je dia datang nak baca Doa sama-sama. 
Bila habis doa, laju juga Pa'e cakap 'aminnn'...:)
Ya Allah moga anakku ini membesar menjadi anak yang soleh! amin!
Harta ibu & babah dunia akhirat.
WasSaLam^_^

16 comments:

  1. alhamdulillah cerdik dia. semoga nanti dia menjadi anak yg soleh dan x tinggalkan solat. amin.

    ReplyDelete
  2. semoga jadi anak yg soleh, amin...

    ReplyDelete
  3. Bagus tuh atie ..pa'e ade tunjuk minat..ummu selalu bg aidan tgk video belajar ngaji mishaari rashid..alhamdulillah dia selalu tgk,sesetengah surah pendek tuh dah blh ingat..belajar alif ba ta dan ABC pun bg aidan tgk video (sbb mak dier malas ngan taknyempat..heheh)

    ReplyDelete
  4. Amin..semoga Pa'ie membesar dengan bijak dan soleh..Bagusnya bukak utube yg ni kan..berfaedah untuk anak2 kita..

    ReplyDelete
  5. alhamdulilah….semoga pa'e jadi anak soleh, amin.

    ReplyDelete
  6. Doa ibu yang sangat mustajab. Moga Pa'e membesar menjadi anak yg soleh.

    ReplyDelete
  7. Good boy pa'e...
    Cuba Atie bentang sejadah dan ajak solat tapi jgn paksa nanti lama2 dia nak solat sendiri... akak ajar anak akak mcm tulah Atie...

    ReplyDelete
  8. dah ada ciri2 anak soleh tu kak.. inshaAllah.. ;)

    ReplyDelete
  9. amin, in Sha Allah sejuk perut kakak kelak..

    ReplyDelete
  10. amin..semoga menjadi anak yang soleh...:)

    ReplyDelete
  11. pae boleh ikut solat sekali..bentang je sejadah kt belakang atiey suruh dia ikut atiey solat..:)

    ReplyDelete
  12. Baguslah Atie suruh dia tengok video tu selagi tak jemu sekurang2nya dia belajarkan

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..