Monday, 15 July 2013

::Jeritan Anak Syiria Dalam Menghadapi Ajal...

AssaLamualaikum
Ya Allah! Aku menangis tengok video ni. 
Tak dapat kubayangkan penderitaan anak-anak ini.
Tambahan dibulan Ramadhan yang mulia. 
Kejamnya mereka memperlakukan kanak-kanak sedemikian rupa. Apa dosa mereka?
Doakan keselamatan dan kesejahteraan saudara kita di Syiria. 
Doakan kehancuran kepada orang yang menzalimi mereka.
Bila kah penderitaan rakyat Syria ini akan berakhir. 
Wahai dunia! Bangkitlah demi saudara sesama Islam kita.
Ya Allah! Moga syurga menanti para syuhada kecil ini :(
WasSaLam^_^

23 comments:

  1. Moga Allah anugerahkan ketabahan, kesabaran dan kemenangan kepada rakyat Syria.

    ReplyDelete
  2. Memang tak sampai hati tengok kan Atie. Mula membayangkan kalau anak-anak kita Allah... ngeri dan ngilu kakak Aite. Bersyukurlah kita di sini kan..

    Doakan saudara kita.

    ReplyDelete
  3. tak sanggup nak tengok..yang buat tu memang takde hati perot langsung..

    ReplyDelete
  4. Salam atie...bukak2 keluar dah ngeri..tak sanggup tengok atie..huuuu..
    peperangan menyebabkan manusia hilang perikemanusiaan wpun sesama bangsa n agama..

    ReplyDelete
  5. Sedih sangatt..tak sampai hati nk tgk...huhuhu...

    ReplyDelete
  6. Ya Allah..sedihnye..tak sanggup tengok sampai abis video ni Atiey...moga cepatlah penderitaan mereka ni berakhir...

    ReplyDelete
  7. semoga penderitaan mereka cepat berakhir...

    ReplyDelete
  8. Saya nda sanggup tengo video camni atiey, terbayang2 sampai terbawa2 dalam mimpi....semoga penderitaan mereka cepat berakhir....amin...

    ReplyDelete
  9. nak ulang ayat2 yg diatas ..
    semoga penderitaan mereka cepat berakhir ..
    amiin

    ReplyDelete
  10. atie... aduh ngeri tgk..tk sggup rasanya...
    smoga Allah berikn ktabahan buat mereka disana...dan smoga penderitaan mereka akan berakhir jua..amin

    ReplyDelete
  11. adoiii..tak sanggupnye nak tgok

    ReplyDelete
  12. salam ptg atie..singgah sini..m3h x berani nk bkk video ni

    ReplyDelete
  13. aminnn!!salam Ramadhan kak atie..dan selamat berbuka ye.. :)

    ReplyDelete
  14. Saya tak sanggup nak tengok..mesti terbayang anak2 sendiri..

    ReplyDelete
  15. sama kita doakan kemenangan mujahidin di syria.. mereka masih lagi sedang berperang dengan tentera dajal bashar assad.. sama2 kita panjatkan doa agar mereka memperolehi kemenangan

    ReplyDelete
  16. amiin... Salam Ramadhan Dari Bunda...

    ReplyDelete
  17. ya allah..biarlah malaysia aman dan damai

    ReplyDelete
  18. ya allah.. moga Allah memberi pembalasan yang setimpal ngan dorang yang lakukan kekejaman ke atas orang yg menzalimi islam..

    ReplyDelete
  19. Kesiannya ...Atie tak sampai hati nak tengok!

    ReplyDelete
  20. Kesian tengok kanak-kanak kecil yang tidak berdosa menjadi mangsa kezaliman manusia yang gila kuasa... Semoga dalang di sebalik kejadian ini akan menerima balasannya pada suatu hari nanti....

    ReplyDelete
  21. Bila baca luahan Atie M dapat rasa betapa deritanya anak2 tu even M tak dapat tgk video klip tu..

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..