Thursday, 25 September 2014

FAKTA: Peristiwa Kanak-Kanak diserang Binatang Liar

AssaLamualaikum
Mesti kawan-kawan dah baca tentang berita seorang bayi 8 bulan yang digigit biawak beberapa hari lepas di Pulau Tioman. Hanya ditinggalkan sebentar oleh ibunya di dapur, last-last biawak datang gigit. Isk! Amat mengerikan. Betul-betul malang tak berbau.
Fakta bergambar tentang kes kanak-kanak yang diserang binatang liar. 
Jarang berlaku, tapi ianya juga perlu diambil perhatian. 
Berhati-hati sentiasa, awasi anak-anak kita terutamanya bila melawat kemana-mana.
WasSaLam^_^

18 comments:

  1. tu yang kita takut sangat tu...

    entry terkini...D.I.Y - Tempat pin tudung

    ReplyDelete
  2. bila tengok luka2 baby tu...sian sangat...bagaimana lah azabnya masa diserang biawak tu.

    ReplyDelete
  3. bahaya ni..kena bagi perhatian 24 jam.
    kalo bukan orang jahat, binatang pulak..

    ReplyDelete
  4. alahai sedihkan.. ituler dah baca semalam... memang rasa kesian sangat... apalah taunyer budaktukan...

    ReplyDelete
  5. Tula..kesian sangat tengok baby tu..nampak cedera parah kat muka..hopefully tak tinggal kesan untuk jangka panjang kan..

    ReplyDelete
  6. Tak sampai hati tengok baby itu kan. Tapi masih bernasib baik sebab ibunya bertarung
    Tak macam nasib remaja yg kena baham harimau tak ada siapa yg membantu - sedih:(

    ReplyDelete
  7. betul tu..takut skang nie..kalau jalan mana2..kena hati2..kalau yg kecik tu..elok didukung aje... risau kalau tiba2 ada anjing liar...abang ipar pernah digigit monyet besar/kera kat Shah Alam kalau tak silap..digigit di kaki..malam tu gi klinik..daging kat tempat dia gigit tu dah kena jangkitan kuman dr air liur dia..kena operate buang daging yg dah kena jngkitan tu..sooo..kalau bawak anak2 gi tempat yg ada monyet2 tu..better hati2..ila sampai skang tak berani bawak hannani gi tempat2 yg ada monyet..hehehe..risau

    ReplyDelete
  8. makin takut sungguh la bila jadi kes macam ni :(

    ReplyDelete
  9. kan kak. takut sangat. seriau. moga dilindungi anak2 kita semua amin

    ReplyDelete
  10. kesian, kritikal juga katanya
    moga cepat sembuh anak tu

    ReplyDelete
  11. Moga si kecil itu cepat sembuh hendakNYA.
    Moga pihak pengurusan tempat tersebut memantau kawasan sekitar tempat tersebut.

    ReplyDelete
  12. kesian sgt kat baby tu..baya2 suci je tu.. kalau kena gigit nyamuk pun dh rs kesian kat die... ni lagi kena terkam biawak.. nauzubillah hi min zalik..

    ReplyDelete
  13. aduhh...tak sanggup rasanya..kesian mereka..mintak dijauhkan..

    ReplyDelete
  14. Bahaya ada kat mana2.kita kena waspada..SB siang2 pon kunci pintu depan belakang,sbb kawasan kita ni cik ular mmg byk...eeeeee!!!

    ReplyDelete
  15. Kesian baby tu kan. Member post kat wassup. Ngeri bila tgk. Beso betul biawak tu.

    ReplyDelete
  16. betul tu... malang tak berbau... sebaiknya cuba lebih berhati2...

    ReplyDelete
  17. Yerlah......baru baru ni yg baby kena baham biawak tu yeh....Nasiblah terselamat baby tu...panjang umur dia.....

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..