Wednesday, 10 September 2014

Ringkasan Gambar Syawal 1435H

AssaLamualaikum
Baru nak tayang gambar raya 2014 yang tak berapa nak raya. Raya yang suam-suam kuku. Sebab En Kuling kerja, so tak meriah mana. Syawal ke-3 baru dapat berjalan. Itupun setakat melawat saudara mara terdekat. Sempatlah melawat 3 buah rumah. Erm! memang sadis sikit raya tahun ni. Huhu!
Yang peace tu pangkat 'sepupu'. Bakal bergelar guru, graduan USM. 
Yang dua lagi MakCu & MakLang si Tumpis.
Anak-adik perempuan ku. 
Yang lelaki semua menghilang entah kemana.
Ahli keluarga yang sempat dilawati:)
Lepas ke rumah mereka, tukar plak depa datang rumah sebelah malam nya.
Duit raya untuk anak-anak yang datang ke rumah:)
Apapun tetap bersyukur, sebab dapat juga menyambut Syawal dengan aman damai. Berbanding saudara-saudara kita di Gaza masa ini, pasti keseronokan raya tak dapat dirasai pada masa itu. Alhamdulillah, umur panjang jumpa lagi di Syawal mendatang.
WasSALam^_^

30 comments:

  1. puas bergambar ya,Atie..byk gak sampul duit raya tu..

    ReplyDelete
  2. saling berbalas kunjungan...pasti happy..:)

    ReplyDelete
  3. Sy tahun nie x berapa seronok sbb nenek masuk wad.. :(

    ReplyDelete
  4. lambat gila update entry raya kak!hihihi..tp raya niesa thun ni pn xbrapa..tsk.tsk.. T_T

    miss u akak!

    ReplyDelete
  5. Keamanan yg dinikmati itulah raya yg sebenar Atie.
    Hari-hari kita boleh beraya tak macam di Gaza hari raya pun mereka bercelaru kena ganggu-gugat. Kesian..

    ReplyDelete
  6. at least, dapat jugak beraya bersamakan. walaupun lambat.

    ReplyDelete
  7. syawal sy pun x meriah atie sebab pertama kali tnpa arwah emak..tapi tetapla melawat sedara mara juga

    ReplyDelete
  8. sy pun tak habis share gmbr raya lg atie..hehe...yg pntg syawal dirai untuk ziarah saudara mara.

    ReplyDelete
  9. Betul tu,Atie... bersyukur sebab kita dapat menyambut syawal dengan aman damai...

    ReplyDelete
  10. Hihi.. oklah tu, dpt berkumpul adik beradik , sanak saudra :-)
    Ups..kite pun lum hbs citer raya..huu...

    ReplyDelete
  11. seronok tgok gambar² ni atie...meriahnya raya bersama keluarga

    ReplyDelete
  12. meriah kan beraya.. dapat jumpa keluarga.

    jom ke blog saya. kisah saya dengan dua org anak lelaki & bagaimana saya berjaya turunkann 17kg berat selama setahun.
    tq

    ReplyDelete
  13. sedara2 kita kat Gaza, dah lama tak dpt beraya seseronok macam kita kan..:(

    ReplyDelete
  14. Raya tahun ni walaupun sederhana tapi meriah.. ;)

    ReplyDelete
  15. Kami pun sambut dgn sederhana jer..
    Tak sabar nak raya kat M'sia tahun depan...
    Insya Allah, andai dipanjangkan umur....

    ReplyDelete
  16. sederhana pun atie ,raya tetap istimewa dihati kita kn...meriah masih terasa.. uwahh rindu lak kenangan raya... atie berapa orang adik beradik..biasa saly tengok yg ucu...

    ReplyDelete
  17. atie ...
    gambar yg paling atas tu mcm budak2 sekolah jer ..
    mcm gambar remaja2 ..
    he..he..
    apapun raya pasti meriah kan!!!

    ReplyDelete
  18. dapat beraya kerumah saudara mara tu dah kira meriahlah..

    ReplyDelete
  19. Gambar raya semua comel..semua macam anak dara..hihihi..Duit raya pon meriah..seronoknyaa..hehee

    ReplyDelete
  20. Eh...gambar atie sefamily tak de ke? Lepas Kuling balik kerja tak ambik gambar ke Atie? Rugi le...Gambar dengan emak?

    ReplyDelete
  21. sori sori baru perasan mak Atie pakai baju hijau atas tu kan....
    Adik Atie yg pakai spek tu muka mcm emak yeh

    ReplyDelete
  22. atiey menghidupkan kembali mood raya dgn entry raya..hihi..

    ReplyDelete
  23. bes kan...dpat jumpa sedara mara....

    ReplyDelete
  24. Oklah jugak beraya sederhana kang atie..cam kami nie adelahbbrp buahumah yg dikunjungi setiap tahun.dia dtg umah kami, kami dtg umah dorang...gitu jer ryanyer...hehe

    ReplyDelete
  25. seronok kan kak bagi duit raya, feel tu lain macam hihihhi

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..