Friday, 21 June 2013

::Bila kita BERSANGKA BAIK...

AssaLamualaikum
Salam Jumaat semua.
Sentiasa lah bersangka baik. Pasti jiwa akan tenang.  
picture:FB
Banyak manfaat bila kita bersangka baik ni kan?
Betapa beruntungnya orang-orang yang sentiasa bersangka baik:)
WasSaLam^_^

15 comments:

  1. Salam jumaat kak atie.. :)

    ReplyDelete
  2. bersangka baik sesama kita, bersangka baik dengan Allah.. : )

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum kak atie..jom sangka baik dgn Allah..

    ReplyDelete
  4. betoi2.. sifattu yang orang zaman sekarang payah nak buattu...

    ReplyDelete
  5. salam jumaat atie..
    betul kan..kalau asyik curiga dan sangka tak baik jer..hati pun tak tenang kan..danjgn sesakali bersangka buruk terhadap Allah

    ReplyDelete
  6. Salam Jumaat penuh berkat...

    Bila bersangka baik hati akan menjadi tenang.

    ReplyDelete
  7. Salam jumaat atie!tq share...mmg bagus bsangka baik..hati tenang n hidup ceria.wajah pun bersih. ..kepala pun ringan

    ReplyDelete
  8. salam jumaat..
    bersangka baik sesama kita dan jg ALLAH..besar ganjarannya dan besar jg cabarannya pd yg jahil kan..

    ReplyDelete
  9. Betul tu Atie... sebab yg hadir dalam diri benda yg positif jer :D

    ReplyDelete
  10. tul tu...kena selalu bersangka baik..tapi kita ni biasanya bersangka buruk dulu...hehehe..kena ubah tu..

    ReplyDelete
  11. tu la. tp selalunya cepat je nk bersangka buruk. huhu..

    ReplyDelete
  12. Betul....sangat setuju sebab tulah Islam sangat menggalakkan bersangka baikkan Atie....

    ReplyDelete
  13. yang membacanya senantiasa tersenyum

    ReplyDelete
  14. Betul tu kak.. sentiasa positif... :)

    ReplyDelete
  15. bersangka baiklah dengan semua org...

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..