Monday, 24 June 2013

::Jagung Rebus Vs Jagung Mayonis...

AssaLamualaikum
Aktiviti makan semalam. Dah lama teringin nak makan jagung, jadinya semalam babah belikan jagung kat budak-budak yang lalu depan rumah. 6 biji kot RM 5. Murah tak? 
So, pagi-pagi dah rebus jagung. Aku plak buat Jagung Mayonis sebab dah memang 'hantu jagung mayonis' plak sekarang. Kalau boleh hari-hari nak makan. 
Samalah dengan budak tumpis tu. Haha!
Puas hati dapat makan. Hehe. Musim jagung sekarang ni kan? (eh! jagung ada musim ker? haha.)
WasSaLam^_^

17 comments:

  1. kalo jagung rebus&bakar mmg feberet hubby..tp kalo jagung mayonis mmg feberet ank2..mmg puas ati buat sendiri kan..leh letak mayonis byk2..haha

    ReplyDelete
  2. sedapnya.saya pon suka jagung kak :)

    jagung madu ke ni kak ?

    ReplyDelete
  3. Homestay murah untuk didiami bertempat di bachang melaka . http://homestaymansorchoot.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. jagung ada musim ke he3.... kena singgah pasar malam la gini, teringin lak makan jagung

    ReplyDelete
  5. sedap ke? waaaa...nak cuba la nanti..

    ReplyDelete
  6. perghhh sedap.. nak gak...!!!

    ReplyDelete
  7. owh... jagung rebut sangat maveles.... jagung pulut yang sedap berbanding jagung manis... Jagung memang ade musim pon kak atie... tapi kitorang selalu tanam nda pernah ikut musim... hehehe

    ReplyDelete
  8. pebret anak2 ni aTIe..jagung mayonis..kalau keluar p shopping mesti ni yg di minta belikan..hehe

    ReplyDelete
  9. Ada kot musimnyer, hehehe ntah saya pun kurang pasti. Yang penting dapat makan banyak2 sendiri buat, mmg puas hati kan.

    ReplyDelete
  10. sedapnya.tak penah pulak sy mkn jagung dengan mayonis je macam ni.kami samili pun peminat jagung gak..ntah jagung ada musim ekk?haha

    ReplyDelete
  11. kalau kat sini, jagung mmg ada musimnya... skrang ni musim buah pelam.... mmg puas hati kalau buat sendiri :)

    ReplyDelete
  12. Hari tu Atie ada buat entri jagung mayonis nikannn... nampaknya mmg betul betul sedap ni!

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..