Friday, 25 October 2013

::Cerita Perkhawinan Anak Buah 20/10/13...

AssaLamualaikum
Last week kan kami balik ke kampung halamanku. Sebab ada jemputan khawin. Pangkat anak buah juga lah. Tak sampai hati plak kalau tak pegi. Sebab masa kita khawin dulu pun budak-budak ni lah yang banyak membantu. Kiranya sekaligus membalas jasa. Hehe! Tak banyak gambar sebab kami jadi 'orang dapur' basuh pinggan dengan Babah Pa'e. Nasib baik Kuling ku itu boleh buat kerja2 orang perempuan. Sudi tolong basuh pinggan dan buat kerja2 yang dirasakan patut. 
Bravo Darling! Tiru ayat MAMA JJ. Haha!
Gambar majlis sebelah siang. Tgk muka tu dah blur! penat..hehe:)
Ini majlis dirumah pengantin perempuan. Ambil kat FB.
Kat sini kan kenduri hingga pukul 10malam. Dan yang ramai selalunya pada sebelah malamnya. Memang penat lah! Tapi apa pun Alhamdulillah, majlis berjalan lancar. 
Moga perkhawinan mereka (Abam & Watie) kekal hingga ke syurga. AMin! 
WasSaLam^_^

22 comments:

  1. selamat pengantin baru tuk mereka..yang persalinan merah tuh nampak anggunlah atie..
    bagusnya kuling atie rajin nolong..len kali senanglah kan ..:)

    ReplyDelete
  2. Sama cntik sama padan. Moga brkekalan hingga akhir hayat

    ReplyDelete
  3. Penatnya Atie kalau majlis dari pangi sampai ke malam. Itu belum masuk kemas lagi, kira sehari-suntuk terus. Pengantin pun mesti penat jugalah...

    ReplyDelete
  4. muka anak buah akak macam muka sorang blogger..err apa tah nama dia huhu. Bdw tahniah kepada pasangan mempelai.semoga kekal bahagia, aman rumah tangga, dikurniakan zuriat yang sihat dan ramai, dimurahkan rezeki dan diberkati hubungan hingga ke Jannah insyaAllah :)

    ReplyDelete
  5. Lamanya kenduri smpai 10 malam....
    Selamat pengantin baru. Semoga kekal bahagia hgga ke akhir hayat. Amin

    ReplyDelete
  6. lagi penat bila kenduri tu sebelah malam.. fuh.. letih.. :(
    apa-apapun moga pengantin kekal bahagia hingga ke akhir hayat.. ;)

    ReplyDelete
  7. Tahniah & selamat pengantin baru buat anak buah Atiey..moga kekal bahagia hingga ke Jannah..

    ReplyDelete
  8. singgah baca & ucap terima kasih mendoakan Adik yer

    ReplyDelete
  9. Sampai pukul 10 mlm yeh Atie .. sure penatkan...pengantin ke kesian hehe....tak dpt nk berehat....
    Selamat pengantin baru buat mereka...moga kekal hingga ke jannah...

    ReplyDelete
  10. tahniah....dua sejoli sama cantik sama padan....

    ReplyDelete
  11. wahh..tahniah...merah menyala baju..cantik..tp mmg gila2 la majlis sampai pukul 10mlm..patah pinggang wat keja.. :)
    im back!!!hihi

    ReplyDelete
  12. congratz pengantin!!
    kalo sarawak, majlis pepagi ari. tp kalo sabah lak, sampai ke mlm ea.. pelik3.. :)

    ReplyDelete
  13. Semoga mereka berbahagia selalu...
    Meriahnya majlis tu....

    ReplyDelete
  14. semoga berkekalan hingga keJannah...

    ReplyDelete
  15. Merah mak ngah...hehe. Cantik pemgantin bagai pinang dibelah belah. Gurau je...memang sama cantik sama padan anak buah Kak Atie dgn pasangannya.. :)

    ReplyDelete
  16. manis pengantinnya..sukawarna merah tu..menyerlah mak ngah.hehe

    ReplyDelete
  17. Bravo u guys!!! Hehehhee Tahniah kepada pasangan, moga kekal bahagia till Jannah. Seronok kan dapat tolong2 majlis kahwin, Meriah warna tema majlis :)

    ReplyDelete
  18. wahhh.. tema merah tu nampak sgt cantik & menyerlah..

    keciknya akak.. hehe..

    ReplyDelete
  19. wahh kenduri sampai pukul 10 malam?dahsyat nyaa..mesti meriah sangat kan...Pengantin cun betul!comei..hihih

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..