Thursday, 10 October 2013

::Nasi Kerabu Vs Nasi Kukus @ Restoran Teman...

AssaLamualaikum
Kalau kengkawan yang berada nun jauh di bumi Semenanjung ni mesti tak heran dengan hidangan Nasi Kerabu. Tapi bagi aku, nak dapat makan nasi kerabu punya susah. 
Korang tau tak, di sini hampir semua restoran tiada jual Nasi Kerabu. Kalau nak makan pun kenalah tunggu bulan Ramadhan baru dapat merasa. Depa jual di Bazar Ramadhan. Huhu!
Ini menu Ibu. Nasi Kerabu.
Menu babah Nasi Kukus.
Sekarang dah ada restoran yang jual menu ni. Teringin je terus boleh pergi makan. Pemiliknya pun orang Kelantan. Terletak di Bandar Sri Perdana, Lahad Datu. 
Restoran Teman nama diberi.
Murah pun murah. Kami makan berdua dengan babah plus Ais Lemon teh & Susu Kambing semuanya cuma RM14. Jimat! Pa'e biasalah apa yang kita makan, dia makan. Hehe!
WasSaLam^_^

24 comments:

  1. Agaknya sebab orang kat sane tak biasa kot makan nasi kerabu tuh psl depa tak jual..ati lainlah biasa dok semenanjung kan..takperlah dah ade 1 tuh nanti bolehlah gie ziarah2 sll yer..:)

    ReplyDelete
  2. Sedap nye nasi kerabu tu.... macam nak kene cari je...

    ReplyDelete
  3. Dapat la menghilangkan rasa teringin kalau macam tu ya...dua2 pun saya suka hehe

    ReplyDelete
  4. Nasi kerabunya memang lenkaplah Atie. Nampak sedap betul. Serunding dia pun banyak.
    Kakak pun suka tapi tempat kakak setiap kali pasar malam mesti ada 2-3 org yg jual - pilih ajelah..

    ReplyDelete
  5. assalam atie..acik klau nasi kerabu ni selalu beli dipasar malam je.

    ReplyDelete
  6. tak pernah lagi cuba nasi kerabu ni..xtau la kt bintulu ni ada jual ke x..hihi

    ReplyDelete
  7. As salam Atie.. saya x suka ns kerabu sebab byk ulam hihihi

    ReplyDelete
  8. Rm14 Murah sangat la tu kak.. standard la dekat Sabah.. Dekat tempat saya study nie semuanya mahal.

    ReplyDelete
  9. sy suka makn nasi kerabu tu..suka dgn ulam2nya..

    ReplyDelete
  10. Nasik kerabu kota bharu sedap..klu bli yg kt sini2.rasanya x sama..hehe

    ReplyDelete
  11. nasi kerabu. yummy suka suka. kat sini setiap pasar malam ada jual nasi kerabu. cuma nasi kerabu orang kedah je payah nak jumpa.

    ReplyDelete
  12. tu kalau ada solok lada sedap tu atie. pastu daging bakar...perghhh..sini senang jugak nak carik sebab selalunya orang kelantan jual kat pasar malam

    ReplyDelete
  13. sedap!!
    tetibe agree RAKYAT KELANTAN mmg ramai.. kat semua tmpt dia ada.. berniaga, sudah semestinya :)

    ReplyDelete
  14. nasi lemak kukus mmg idaman uncle....cuma nasi kerabu kureng sikit huhuuu

    ReplyDelete
  15. Nasi kukus tu Kegemaran Nabil tu Atie... Sedapnya nasi kerabu.. lama tak mkn ;)

    ReplyDelete
  16. teringat masa mengandungkan dak Kakak.. kalau boleh hari2 nak makan nasi kerabu.. ;)

    ReplyDelete
  17. lama dah xmkn nasi kerabu..nampak sedap

    ReplyDelete
  18. Yayyy baru semalam I buat nasi kerabu, :D:D boleh la buat lepas gian dengan bahan yg limited.

    ReplyDelete
  19. skang bila teringin nk makan nasi kerabu...dh ada la tempat yer...org kt sana..x biasa makan kut...

    ReplyDelete
  20. lama tak makan Nasi kerabu hehe.... Mcm biasa kalau OKje makan nasi kerabu sure nak banyak lauk... telur masin solok lada bestnya ....

    ReplyDelete

Budi Bahasa Budaya Kita..
TERIMA KASIH pada kawan-kawan yg sudi beri komen..